8.4 C
Paris
Friday, April 19, 2024

فروم جهانی اینترنتی برای مبارزه با تروریسم

شرکت های فیس بوک، مایکروسافت، تویتر و یو تیوب(گوگل/ آلفابت) امروز خبر از برپائی یک “فروم جهانی اینترنتی” برای مبارزه با تروریسم و همچنین مطالب جهادگرا در این شبکه های اجتماعی دادند.

این چهار گروه البته خبر همکاری میان خود را، برای مبارزه با محتوای داده هائی که برای تروریسم به کار بسته می شوند، در ماه دسامبر گذشته داده بودند.

اما این “فروم” شکل ساختارها و راههای همکاری های جاری و همکاریهای آینده آنان را مشخص می نماید.

آنها می گویند : بدین ترتیب با سهیم شدن در بهترین ساختارهای تکنولوژیکی و سازمان دهی که توسط این شرکت ها به کار گرفته می شوند، آنها خواهند توانست بهتر با تهدیدی که تروریسم انیترنتی به وجود آورده، مبارزه کنند.

این چهار گروه می گویند که آنها با “استارت آپ” های گوناگون، از جمله آنهائی که خاستگاهشان جامعه مدنی، دانشگاهها، دولت ها و سازمان هائی چون اتحادیه اروپا و سازمان ملل هستند، هم همکاری خواهند کرد.
این فروم روش خود را بر پایه یافتن راه حل هائی، از جمله شناخت کامپیوترها به منظور دستیابی به محتوای داده ها و همچنین از بین بردن پاره ای از محتواها و افزودن بحث های ضد شعارهای تندرو ها، استوار می کند.

این ابتکار در پی در خواست های پی در پی آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر این که شبکه های اجتماعی می بایستی به مبارزات خود علیه جهادیون بیافزایند، به کار بسته می شود.
گفتنی است که خانواده سه قربانی کشتار در دیسکوتک “اورلاندو” در ایالت فلوریدا، در ماه دسامبر از فیس بوک، تویتر و یو تیوب(گوگل) شکایت کرده آنهارا متهم به کمک به گروه دولت اسلامی کرده بودند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط