11.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو در فوتبال

بنابه گزارش رسانه ها، جورج مندز سوپر ایجنت فوتبال بر اساس اسناد تازه منتشر شده درباره فساد در صنعت فوتبال، متهم است که در مرکز یک شبکه حرفه ای برای فرار مالیاتی قرار دارد. شرکت جستی فوت که مندز آن را مدیریت می کند، قاطعانه این ادعاها را رد کرده است.

همچنین کریستیانو رونالدو – که امسال به عنوان بهترین فوتبالیست اروپا برگزیده شد- بر اساس این اسناد متهم است که در ۷ سال گذشته ۱۵۰ میلیون یورو در بهشت های مالیاتی پنهان کرده است.
بر اساس اسناد منتشر شده، ستاره رئال مادرید و چندین تن از بازیکنان و دست اندرکاران فوتبال با تشکیل شرکت های صوری و حساب هایی در گریزگاههای مالیاتی مانند ایرلند، سوئیس، پاناما و جزیرۀ ویرجین بریتانیا از پرداخت مالیات گریخته اند.

اسناد افشا شده از سوی ۱۲ نشریه معتبر اروپایی از چهره سیاه صنعت فوتبال، گویای فرار مالیاتی چهره های سرشناس فوتبال جهان، شبکه های مافیایی و سوء استفاده از بازیکنان زیر سن قانونی است.

در واکنش به اسناد افشاد شده ژوزه مورینیو – که بر اساس این اسناد ۱۲ میلیون یورو را از اداره مالیات بریتانیا پنهان کرده است- روز جمعه تصویر اظهار نامه مالیاتی اش را منتشر کرد و نوشت که بر اساس تایید اداره مالیات اسپانیا او همه تعهدات مالیاتی اش را پرداخت کرده است.

در این اسناد اسامی بازیکنان دیگری چون رادامل فالکائو ، په په، فابیو کوئنترائو و ریکاردو کاروالیو به چشم می خورد.

اسناد مورد بررسی روزنامه نگاران بالغ بر ۱۸/۶ میلیون سند (۱۹۰۰ گیاگابایت اطلاعات) است که ابتدا بدست اشپیگل رسیده است و به گفته این گروه از روزنامه نگاران، این اسناد به تدریج در سه هفته آینده منتشر می شوند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط