10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

فرار رجوی به فرانسه،روز مبارک مردم ایران!

پس از شکست لشگر کشی مسلحانه مجاهدین در روز 30 خرداد 1360 برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی ایران ودرست یک ماه پس از انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی،مسعود رجوی روز چهارشنبه هفتم مرداد 1360 با ربودن یک هواپیمای بوئینگ 707 به فرانسه فرار کرد.

فرار مسعود رجوی از تهران به پاریس را که مجاهدین از آن بعنوان پرواز قهرمانانه،تاریخساز و … یاد می کنند،سرآغاز مرحله دوم سیر نزولی سازمان مجاهدین در قبال مردم ایران و سرزمین غرب می باشد.

مرحله اول این فعالیت از اواخر سال 1357 آغاز شده و در سی خرداد 1360 به پایان رسیده بود.بعبارتی سرمایه گذاری مجاهدین برای سوار شدن بر روی انقلاب ایران و قبضه کردن قدرت برای حکومت،با سیاست های آنارشیستی و تروریستی در 30 خرداد 1360 و با از دست دادن مشروعیت اجتماعی به بن بست تاریخی و نقطه پایان رسیده بود.

پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که در روز 7 تیر سال 1360 و توسط واحد مهندسی و تخریب سازمان مجاهدین بوقوع پیوسته بود،مسعود رجوی و سران سازمان بدنبال راهی برای فرار از عدالت و نجات جان خویش بودند.اروپا و بطور خاص فرانسه می توانست محل قابل اطمینانی برای تداوم عملیات های تروریستی آنان باشد.

آنطور که بعد ها مسعود رجوی گفته بود،یک ماه طول کشید تا فرار او از ایران عملیاتی گردد.مسئولیت این عملیات با مهدی افتخاری(ناصر یا فرمانده فتح الله) از فرماندهان ارشد مجاهدین بود.کسی که همان روزها  از مسعود رجوی لقب و مدال “قهرمان” گرفت و بعدها بدلیل مشکلات جدی و غضب مسعود بر او در تشکیلات مجاهدین ایزوله شده و در خرداد 1390 در پادگان اشرف از دنیا رفت.

مهدی افتخاری که بعدها توسط مسعود رجوی چند بار به محاکمه کشیده شد،در یکی از آن جلسات به او گفته بود استراتژی سازمان مجاهدین در عراق از سال 1367 شکست خورده و همانند جسدی است که تلاش می شود از آن بعنوان مترسکی در مزرعه سوخته استفاده شود!

اما مسعود رجوی که تحمل نداشت کسی از او انتقاد نماید،”افتخاری” را به باد تمسخر گرفته و با ذلیل نشان دادن او تاکید کرده بود که “مهدی افتخاری” در 7 مرداد 1360 فرمانده اصلی عملیات پرواز برای فرار به پاریس نبوده و آن قهرمان سازی ها برای برجسته کردن نام سازمان مجاهدین و تبلیغات در نشریات بوده است.

رجوی گفته بود «فرمانده فتح الله» در آن روزها بسیار ترسو و بزدل بود.عملیات پرواز را خود او سازماندهی و فرماندهی کرده و در واقع با جلو انداختن نام “مهدی افتخاری” تحت عنوان “فرمانده عملیات پرواز”، او را در کار بزرگی که خودش انجام داده سهیم نموده است.چرا که این بذل و بخشش خاصیت رهبری مجاهدین برای پرداخت بها و انتشار در اعماق اعضای سازمان است!

در این باره بسیار می توان گفت و نوشت. اما هدف، نشان دادن نقشه راه شکست و انحطاط گروه رجوی است تا تجربه ای برای آیندگان باشد.

رجوی پس از فرار به پاریس مرحله ای از کار مجاهدین را آغاز می نماید که به گفته خود او ثبت آلترناتیو جمهوری اسلامی است.او با استفاده از شکاف در قوانین کشورهای غربی،بکار گیری گسترده لابی ها در استفاده از واژه “حقوق بشر” و استفاده از دشمنان ایران به تلاش های مستمر و سازماندهی شده دست می زند.از طرفی با بجای گذاشتن فرماندهان اصلی مجاهدین در ایران و به کشتن دادنشان،مسیری را طی می نماید که بعدها طی اقداماتی ضد فرهنگی و ضد انسانی”انقلاب ایدئولوژیک” و “رهبری ایدئولوژیک” نام گذاری می گردد.

این مسیر در پیوند علنی با حکومت متجاوز صدام حسین و در حال جنگ با ایران،او و تشکیلات اش را به بغداد و راهی بی بازگشت در عراق می کشاند.مسیری که با سقوط و مرگ صدام حسین به انتها رسیده و حیات مجددی حتی در اروپا و غرب برای او متصور نیست!

اکنون با نگاهی به گذشته و تغییر مسیر سازمان مجاهدین از سی خرداد 1360 و بطور خاص از  7 مرداد 1360 تا کنون،می توان دریافت که فرار رجوی از ایران به فرانسه، دومین مرحله از فروپاشی و آغاز انحطاط تاریخی این گروه در ایران بوده است.گروهی که با ابزارهای آنارشیستی و تروریسم ریشه های خود را به آتش کشید،به عامل مستقیم صدام بدل گشت و اکنون در مرحله سوم انحطاط،بعنوان ابزار کار کثیف آمریکا و غرب بر علیه مردم ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین دلیل روز 7 مرداد،روز فرار رجوی به فرانسه،برای مردم ایران مبارک باشد!

هفتم مرداد 1391 – 28 ژوئیه 2012

محمد علوی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط