13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، تیم ملی ایران را جریمه کرد

بنا به گزارشی که وب سایت بی بی سی از فیفا نقل کرده، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، یک رشته جریمه نقدی و محرومیت علیه تیم ملی فوتبال ایران وضع کرده است.
این جریمه‌ها در رابطه با اتفاقاتی است که در دیدارهای اخیر تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی رخ دادند.
تیم ملی ایران در روز‌های ۱ سپتامبر/۱۱ شهریور و ۱۱ اکتبر/۲۰ مهر میزبان تیم‌های ملی قطر و کره‌ جنوبی بود.
طبق گزارش رسمی فیفا، “بدرفتاری میان تماشاگران”، “حضور افراد غیررسمی در زمین بازی” و “بدرفتاری تیم” ملی ایران در بازی با قطر، باعث شده‌اند که این نهاد جهانی فوتبال، فدراسیون ایران را چهل هزار فرانک سوئیس (۴۱۰۰۰ دلار) جریمه کند. علاوه بر آن، فدراسیون فوتبال ایران با اخطار رسمی فیفا هم مواجه شده است.
همچنین، “برگزاری مراسم مذهبی” قبل از بازی ایران با کره جنوبی و بین دو نیمه،”استفاده از پهپاد در طول مراسم”، و “رفتار بد تماشاگران” باعث شده تا فیفا علاوه بر هشدار دادن به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال را هم ۴۵۰۰۰ فرانک سوئیس (۴۶۰۰۰ دلار) جریمه کند.
از سوی دیگر، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، به دلیل “احترام نگذاشتن به محوطه فنی” در دیدار با قطر اخطار گرفت. علاوه بر آن، اظهارات او در کنفرانس خبری بعد از بازی با ازبکستان باعث شد که این سرمربی پرتغالی از سوی فیفا یک اخطار دیگر بگیرد.
جواد نکونام هم برای ۶ بازی محرومیت گرفت که ٣ محرومیت او تعلیقی است. بر اساس گزارشها محرومیت نکونام در ۳ بازی قطعی است؛ او به مدت یکسال زیر نظر قرار خواهد گرفت و در صورت تکرار تخلف، از سه بازی دیگر نیز محروم خواهد شد. نکونام همچنین ۲۵۰۰۰ دلار جریمه شده است.
سردار آزمون و احسان حاج صفی هم به دلیل “رفتار غیرحرفه‌ای” در دیدار با قطر ۵۰۰۰ فرانک (۵۰۰۰) جریمه شدند. همچنین، آزمون به برای یک بازی و حاج صفی برای دو بازی محروم خواهند شد.
بازی بعدی تیم ملی ایران روز ۱۵ ماه جاری مقابل سوریه است. تیم ملی ایران در چهار بازی خود در گروه A، موفق شده سه پیروزی (علیه قطر، ازبکستان، و کره) به دست آورد، و یک بازی را هم (مقابل چین) مساوی کرده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط