8.4 C
Paris
Friday, April 19, 2024

فتوای الازهر؛ زنان مسلمان لازم نیست از برقع استفاده کنند

با بالاگرفتن بحث ممنوعیت برقع یا روبنده برای زنان در چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه، شبکه اول تلویزیون آلمان مصاحبه‌ای با شیخ خالد عمران دبیرکل شورای فتوای دانشگاه الازهر مصرانجام داده است.
او در این مصاحبه تصریح کرده که برقع دستور اسلام نیست و تنها برای زنان محمد، پیغمبر اسلام، واجب بوده است و زنان مسلمان لازم نیست که برقع استفاده کنند.
او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است زنان مسلمان به خاطر نزدیک‌تر شدن به آیین پیامبر اسلام بخواهند از روبنده استفاده کنند، گفته، چنین چیزی نمی‌تواند درست باشد چرا که مثلا برای زنان پیغمبر ازدواج مجدد پس از مرگ پیامبر هم ممنوع است ولی زنان مسلمان نمی‌توانند بگویند به دلیل نزدیکتر شدن به پیامبر نمی‌خواهند پس از بیوه شدن، دوباره ازدواج کنند.
برقع می‌تواند به هر دلیل دیگری مورد استفاده قرار بگیرد مثلا در سرزمین‌های صحرایی به خاطر حفظ صورت از باد و شن و ماسه اما نباید آن را به اسلام ربط داد.
شورای فتوای الازهر که صاحب فتوای سنی‌مذهب است در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان گفت زنانی که برقع می‌گذارند، قانون شریعت را نقض کرده‌اند، افزود: «وقتی زنی در جامعه‌ای بزرگ می‌شود که برقع در آنجا مرسوم است، از دید مذهبی این زن حق انتخاب دارد که برقع بپوشد یا نپوشد. اما اگر تصمیم بگیرد که صورتش را با روبنده بپوشاند اجازه ندارد این کار را به نام دین انجام دهد.
دبیرکل شورای فتوای دانشگاه الازهر در پایان مصاحبه تاکید کرده که داشتن روبنده ربطی به اسلام ندارد و الازهر نمی‌تواند انسان‌ها را مجبور کند چه بپوشند یا چه نپوشند چرا که آنجا یک موسسه دینی است و نه مجلس یا محل قانون‌گذاری.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط