11.8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

عملیات تروریستی داعش با گاز شیمیایی در استرالیا خنثی شد

دو شهروند استرالیایی که ظاهراً قصد دو حمله تروریستی در این کشور را داشته‌اند دستگیر شدند. آنها مصمم بوده‌اند که با گاز شیمیایی به مسافران یک قطار شهری حمله کنند.
پلیس استرالیا اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند دو عملیات تروریستی را خنثی کنند. حمله‌های تروریستی را دو شهروند استرالیایی ۳۲ و ۴۹ ساله برنامه‌ریزی کرده‌اند. این دو متهم که گفته می‌شود با گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) در ارتباط بوده‌اند، در جریان بازرسی چند خانه مسکونی مظنون در حاشیه شهر سیدنی دستگیر شدند.
دو فرد دیگر نیز در این رابطه بازدداشت شدند، که یکی از آنها پس از چند ساعت آزاد شده و دیگری در زندان موقت به‌سر می‌برد.
مایکل فلان، نایب رئیس پلیس فدرال استرالیا، تاریخ دستگیری دو متهم را اعلام نکرد، اما گفت که آنها قصد داشته‌اند در تاریخ ۱۵ ژوئیه یک هواپیمای شرکت هوایی “اتحاد” را با یک بمب دست‌ساز در هوا منفجر کنند.

بر اساس اظهارات فلان، مواد اولیه بمب دست‌ساز در سوریه فراهم شده و در یک چرخ گوشت از طریق ترکیه به استرالیا ارسال شده است.
نایب رئیس پلیس فدرال استرالیا گفت، یکی از دستگیرشدگان قصد داشته که بمب دست‌ساز را مخفیانه در چمدان برادرش که در حال تهیه مقدمات سفربوده جاسازی کند. اما دو متهم حتی موفق به ساخت بمب نشده‌و در جریان بازرسی خانه‌های مظنون بازدداشت شده‌اند.
به گفته فلان، این احتمال وجود دارد که آنها برای کشتار مسافران یک قطار شهری با گاز شیمیایی نیز برنامه‌ریزی کرده ‌باشند.
در ماه ژوئن (خرداد) جولی بیشاپ، وزیر امورخارجه استرالیا گفته بود که داعش درصدد دست‌یابی به تسلیحات شیمیایی است و از کاربرد احتمالی آن نیز هراسی ندارد.
وزیر امورخارجه استرالیا این گروه تروریستی را از جدیدترین تهدیدهایی دانست که «ما امروزه با آن مواجهیم.»
وی گفت که شبه‌نظامیان داعش از گاز کلر به عنوان سلاح استفاده می‌کنند و در پی به‌کارگیری کارشناسان مجربی هستند تا بتوانند جنگ‌افزار شیمیایی تولید کنند.
به گفته مقامات استرالیایی، حدود صد شهروند این کشور به سوریه رفته و به اسلام‌گرایان افراطی پیوسته‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط