11 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

علی هاشمی با طلای ۱۰۵ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد

بنابه گزارش رسانه ها، در جریان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که در آمریکا برگزار می‌شود، علی هاشمی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

هاشمی در یک ضرب با بالابردن وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی مدال طلا را ازآن خود کرد و در دو ضرب نیز با ۲۲۱ کیلوگرم مدال برنز را بر گردن آویخت. او در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم مدال خوشرنگ طلا را به خود اختصاص داد و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

به این ترتیب هاشمی اولین مدال مجموع وزن ۱۰۵ کیلوگرم قهرمانی جهان را برای ایران به دست آورد. تا کنون ایران تنها در المپیک موفق به کسب طلا در این وزن شده بود.

پیش از این نیز سهراب مرادی با جابجا کردن دو رکورد جهانی و کسب سه مدال طلا چهره شاخص نخستین شب مسابقات جهانی وزنه برداری در آمریکا بود.

مرادی که در بازیهای المپیک تابستانی ریو نیز عنوان قهرمانی در دسته به اضافه ۹۴ کیلوگرم را از آن خود کرده بود با انتخاب وزنه ۱۸۴ کیلویی و مهار آن در حرکت سوم، مدال طلای یکضرب را به نام خود ثبت کرد. وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران این وزنه را به سادگی بالای سر برد و در صورت مسجل بودن طلایش در حرکت دوم توانایی حمله به رکورد یک ضرب این دسته را نیز داشت.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط