10.3 C
Paris
Friday, March 29, 2024

علی جنتی پس از استعفا؛ در شبکه‌های اجتماعی هستم و با بیگانگان ارتباط دارم

بنا به گزارش آریا نیوز از منابع خبری ایران، علی جنتی، وزیر مستعفی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، در مراسم خداحافظی و تودیع خود گفته است؛ در جهت ارتباطات گسترده در فضای مجازی در همه شبکه‌ها هستم، حتی با افراد بیگانه هم مرتبط هستم و جواب می‌دهم.

علی جنتی روز دوشنبه ٣ آبان، در مراسم خداحافظی با کارکنان وزارت ارشاد در ساختمان بهارستان گفت؛ یک روزی می‌گفتند که چرا از فضای مجازی استفاده می‌کنید، اما امروز ببینید مراجع تقلید هم دفاترشان روی شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام قرار گرفته است و از آن استفاده می‌کنند، بنابراین اجتناب‌پذیر است».
وی افزود: «در روزهای اولی که آمده بودم، رسانه‌ها سؤال می‌کردند می‌توانیم از فیس‌بوک استفاده کنیم یا نه؟ که من صریح و روشن گفتم به هرصورت تحولات حوزه مجازی در دنیا، ما را ناگزیر می‌کند که از این فضاها استفاده کنیم اما باید جلوی مضرات را بگیریم و حسن استفاده را لحاظ کنیم.

وزیر مستعفی ارشاد، با اشاره به ممنوعیت استفاده از دیش و ماهواره در ادامه گفت؛ ببینید چند درصد مردم را وادار کرده‌ایم خلاف قانون عمل کنند. دوست داشتم مانند دوره خاتمی عمل کنم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتراضات رخ‌داده به برگزاری کنسرت در برخی شهرها گفت: «در قم یک گروهکُر برنامه برگزار کرد؛ چهار تا خانم که روسری‌شان عقب بود، عکس‌شان را گرفته و بعد عناصر سیاسی عکس را در جامعه مدرسین و خدمت مراجع می‌برند».
وی با بیان اینکه «فضایی درست کردند تا مدیر کل استان مجبور به استعفا شود و برود» در ادامه افزود: «اگر قرار بر این است، می‌خواهید فیلم بیاورم تا ببینید در مراسم سینه‌زنی و عزاداری، خانم‌هایی که ایستاده‌اند چه وضعیتی دارند؛ باید آنها را تعطیل کنیم».

جنتی گفت: «گاهی فضایی در کشور راه انداختند که کسی نتواند در این فضا تنفس کند؛ روزی در سفری به استان بزرگ با نماینده ولی‌فقیه صحبت می‌کردم، او گفت با موسیقی مخالفم. گفتم شما مخالفید؟ شما نماینده ولی‌فقیه هستید، باید ببینید ولی‌فقیه چه فتوایی داده. شما نمی‌توانید جدا عمل کنید».
به گفته وزیر مستعفی ارشاد «گاهی برای یک تئاتر، امام جمعه‌ استانی برافروخته می‌شود؛ با اینکه آن تئاتر را ندیده، اما بر اساس گزارشات نظر می‌دهد».

علی جنتی همچنین با اشاره به دوران سه ساله وزارت خود گفت که قصد داشته در این وزارتخانه، «همانند دوره خاتمی و مسجدجامعی» عمل کند و به اهالی فرهنگ و هنر «احترام» بگذارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط