12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

عقب نشینی خفت بار رجوی به کمپ لیبرتی

 

حضور چند روزه و بی سروصدای پاتریک کندی در اورسوراواز که حامل پیامی برای عقب نشینی کامل از پادگان اشرف بود،پس از گذشت 2 هفته رجوی را وادار به تسلیم و پذیرش شرایط دولت عراق نمود.

در همین رابطه منابع خبری اطلاع دادند پاتریک کندی در ملاقات خصوصی با مریم رجوی گفته است اگر شرایط نماینده سازمان ملل و دولت عراق را نپذیرفته و همچنان به توافقات انجام شده پشت پا بزنند،شرایط خاصی پیش خواهد آمد که اورسوراواز را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

این منبع خبری افزود اکنون دولت فرانسه نیز دریافته است که گروه تروریست رجوی از ساکنان اشرف و لیبرتی بعنوان ابزاری برای ایجاد فشار به جامعه بین المللی استفاده می کنند.از آنجا که هدایت این عملیات توسط مریم رجوی و از اورسوراواز صورت می گیرد،دولت فرانسه را وادار به واکنش نموده و از طریق رابطین خود به مجاهدین هشدار داده اند هر اتفاقی در عراق تبعات قانونی را متوجه اورسوراواز خواهد نمود!

بعبارتی فرانسوی ها گوشزد نموده اند اگر رجوی در عراق دست به تحریک و کشتار ساکنان اشرف بزند،امنیت پناهجویی را از اورسوراواز برداشته و طبق قوانین بین المللی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

گرچه ملاقات مریم رجوی با لابی اجیر شده ای مانند کندی حول خروج  مجاهدین از لیست تروریستی است،اما بخش پنهان پیامی که پاتریک کندی حامل آن بود،این مسئله را در آمریکا تحت الشعاع قرار داده و گویا وزارت امورخارجه ،دادگاه استیناف را مجاب به باقی ماندن این گروه در لیست تروریستی نموده و مجاهدین را برای یک سال دیگر در لیست سیاه بین المللی ابقا نموده اند.

حرکت آهسته مریم رجوی پس از ملاقات با پاتریک کندی در اورسوراواز و اعلام رضایت برای جابجایی 400 نفر دیگر به کمپ لیبرتی در همین راستا بوده و نشان می دهد که آنان با سرافکندگی تمام به فروپاشی تشکیلات خود در عراق گردن نهانده اند!

18 اوت 2012

امیر حسین پناهی 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط