11.3 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

عربستان سعودی با ۵‚۱۷ میلیارد دلار در جمع کشو‌رهای مقروض جهان

به گزارش آریا نیوز، عربستان سعودی به دلیل مشکلات بودجه‌ای و تنگناهای مالی به جرگه کشورهای استقراض کننده از بازارهای مالی پیوست. در این راستا، عربستان سعودی روز، پنجشنبه مبلغ ۵‚۱۷ میلیارد دلار از بازارهای مالی استقراض کرد.
این میزان استقراض، تاکنون در این کشور سابقه نداشته و مبلغ آن رکود تازه‌ای را برای عربستان سعودی در این زمینه ثبت کرده است.
ژان-مارک مرسیه، هماهنگ کننده بخش بازارهای مالی بانک انگلیسی اچ اس بی سی به خبرگزاری فرانسه گفت: این استقراض بزرگ عربستان به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست استقراض 5.5 میلیارد دلار، پنج ساله با نرخ بهره 2.37 درصد است، دومین بخش 5.5 میلیارد دلار، ده ساله با نرخ بهره 3.25 درصد وسومین و آخرین بخش استقراض مبلغ 6.5 میلیارد دلار سی ساله با نرخ بهره 4.5 در صد است.
خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد که سقوط قیمت جهانی نفت خام، عربستان سعودی را که بزرگترین کشور صادر کننده نفت جهان است، با تنگناهای سخت بودجه ای روبرو کرده است. کسر بودجه عربستان در سال جاری بیش از 87 میلیارد دلار برآورد شده است. این کشور برای مقابله با کسر بودجه گسترده، اقدام به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در کشور کرده است. با وجود تمامی تلاش ها، عربستان سعودی ناگزیر از استقراض از بازارهای مالی شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط