7.5 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

عربستان حامی اصلی افراط‌گرایی در بریتانیا است

بر اساس یک بررسی مطالعاتی، عربستان از جمله با کمک به مساجد بریتانیا از طریق صدور اسلام به شدت محافظه‌کارانه وهابی خود به شدت مسلمانان بریتانیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اندیشکده بریتانیایی “هنری جکسون” بعد از این مطالعه تحقیقاتی عربستان سعودی را بزرگ‌ترین حامی افراط‌گرایی اسلامی در بریتانیا خوانده است.
به گفته این اندیشکده، در ۵۰ سال گذشته عربستان سعودی از طریق بنیادهای خود دست کم ۶۷ میلیارد پوند (حدود ۷۶ میلیارد یورو) خرج کرده تا وهابیت سعودی را ـ که قرائتی به شدت سخت‌گیرانه و محافظه‌کارانه از اسلام است ـ به جهان اسلام و تشکل‌های اسلامی در غرب صادر کند.
علاوه بر آن در این گزارش گفته می‌شود که این نفوذ پیش از همه از طریق “مبلغان افراط‌گرایی اسلامی” و منابع نوشتاری، از جمله “کتاب‌های درسی در مدارس عربستان سعودی” اعمال می‌شود.
بر اساس این گزارش، حمایت عربستان از وهابیت “مرحله به مرحله” به تغییر اعتقادات دینی و رفتارها در بسیاری از تشکل‌های مسلمانان کمک می‌کند. این روند باعث تقویت افراطیون شده و صداهای میانه‌رو را تحت فشار قرار داده است.
اندیشکده “هنری جکسون” به مسائل مربوط به حقوق بشر و روابط بین‌المللی می‌پردازد.
این بررسی زمانی منتشر می‌شود که ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا تحت فشار قرار دارد تا گزارش دولت در مورد نقش عربستان سعودی و سایر کشورها در جانبداری از افراط‌گرایی در این کشور را منتشر کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط