7.2 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

عدم استقبال از عرضه آیفون ۸ در دنیا

عرضه محصولات جدید اپل به رسم هر ساله امسال هم از استرالیا آغاز شد. تعداد علاقمندانی که از ساعت ها مقابل اپل استورهای سیدنی صف کشیده بودند در مقایسه با سال گذشته کمتر بود.
آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دو محصول از سه محصول جدید اپل در روز نخست عرضه در بازارهای آسیایی و اروپایی هم آنچنان که باید با استقبال روبرو نشدند. کارشناسان وضعیت مشابهی را در بازارهای داخلی آمریکا پیش بینی کرده بودند.
در یکی از شعبه های اپل استور در سان فرانسیکسو که تنها ۵۰ مایل با مقر اصلی شرکت فاصله دارد تنها ۸۰ نفر برای خرید محصول جدید صف کشیده بودند.
برآوردهای اولیه نشان می دهد بجز آندسته از «اپل دوستانی» که هر سال گوشی خود را با مدل جدیدتر عوض می کنند، افراد دیگر توجیه خاصی برای خرید آیفون ۸ ندارند.
علاوه بر اینکه تفاوت ساختاری بین این محصول و نسل های قبلی آیفون دیده نمی شود. وانگهی بسیاری ترجیح می دهند منتظر آیفون ایکس بمانند که با قیمتی حدود هزار دلار قرار است در ماه نوامبر روانه بازار شود.
به عقیده یک کارشناس بازار اروپا افراد علاقمند به اسکرین های بزرگ قاعدتا باید بدنبال خرید آیفون ایکس باشند تا آیفون ۸. این دسته دوسال پیش آیفون ۶ اس پلاس را تجربه کردند و حالا و با پایان قراردادها و تهعداتشان، به خرید آیفوت ایکس تمایل دارند.
از سوی دیگر مقایسه صف های بلند در مقابل اپل استور به تنهایی نمی تواند عامل تعیین کننده ای باشد. سال گذشته بسیاری ترجیح دادند آیفون های ۷ خود را بصورت آنلاین سفارش دهند.
با این حال عدم استقبال چشمگیر از آیفون ۸ موجب شد تا ارزش سهام اپل در بعدازظهر جمعه به پایین ترین میزان خود طی دو ماه گذشته برسد. هر سهم این شرکت ۱۵۱ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط