10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

عامل حمله تروریستی لندن متولد و ساکن بریتانیا بود

مردی ۵۲ ساله با نام خالد مسعود که روز چهارشنبه ۲۲ مارس (دوم فروردین) با خودرو به رهگذاران پل وست‌مینستر در لندن حمله کرد و سپس با چاقو چهار نفر را کشت، متولد استان کنت در جنوب بریتانیا بوده است.
ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا ضمن اعلام این خبر در پارلمان این کشور گفت که این فرد در گذشته در ارتباط با اقدامات افراطی مدتی تحت نظر سرویس امنیت داخلی بریتانیا (MI5) بوده است.
نخست‌وزیر بریتانیا از ذکر جزئیات بیشتر درباره فرد مهاجم خودداری کرد و تنها گفت که در جریان بازرسی از شش محل، هشت نفر دستگیر شده‌اند. اسکاتلندیارد، پلیس لندن پیشتر اعلام کرده بود که مناطقی در این شهر و نیز در بیرمنگام مورد بازرسی پلیس قرار گرفته‌اند.
او تایید کرد که در حمله تروریستی روز چهارشنبه ۴۰ نفر زخمی شدند. به گفته او یک شهروند آلمانی، سه دانش‌آموز فرانسوی و شهروندانی از لهستان، کره جنوبی و آمریکا به اضافه ۱۲ شهروند بریتانیایی در میان مجروحان هستند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد مهاجم یک سرباز دولت اسلامی بوده و این حمله را در پی دعوت به هدف قرار دادن شهروندان ائتلاف انجام داده است.
ائتلافی از کشورهای مختلف به رهبری آمریکا بیش از دو سال است که مواضع داعش در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهند. بریتانیا نیز عضو این ائتلاف است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط