7.2 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

طراحی در اورسوراواز، ترور در سیستان و بلوچستان

rajavis and jesh-aladl-terrorism-iran

برای آن دسته از ایرانیانی که اخبار حمایت مجاهدین از تروریست های «جیش العدل» در سیستان و بلوچستان را می خوانند، ممکن است ابهاماتی خطور کند که چگونه ممکن است؟

برای گروهی که خود درگیر مشکلات شدید درونی است، چگونه ممکن است جبهه دیگری در زاهدان و نوار مرزی پاکستان، برای آدمکشی و ترور باز نموده باشد؟

گروه  تروریست «جیش العدل» را بازماندگان گروه ریگی فعال نموده اند.ریگی ها نیز از 30 سال پیش با مجاهدین رابطه حسنه داشته و عمده قاچاق نیرو از ایران به پاکستان و بالعکس توسط اسلاف همین گروه انجام می شد.

اسناد موثق و بجا مانده از دهه شصت نشان می دهد که عملیات های سازمان در بلوچستان و نوار مرزی ایران و پاکستان در مشارکت کامل با اسلاف جیش العدل و ریگی انجام می گرفت.همان افرادی که مجاهدین سابقا از آنان بعنوان قاچاقچی،پیک و جابجا کنندگان اسلحه برای عملیات استفاده می کردند!

pmoi-terrorisme-jeyshaladl

اما فعال شدن مجدد این گروه تحت عنوان” فرزندان دلیر مردم ایران” در بلوچستان رنگ و بوی دیگری دارد.از آنجا که رجوی امکان فرستادن واحد عملیاتی به ایران ندارد، از این گروه نهایت استفاده را نموده و خلا عدم حضور خود را توسط این گروه پر نموده است.اما این گروه تنها با سازمان مجاهدین ارتباط ندارد.بلکه پای عربستان سعودی و برخی سازمان های امنیتی از جمله موساد نیز در کار است.

به عبارت دیگر گروه تروریست «جیش العدل» محصول مشترک و چند جانبه است.محصول فشار کشورهای حوزه خلیج فارس بر دولت ایران، فعالیت سازمان موساد و گروه تروریست ایرانی به نام مجاهدین خلق که در اورسوراواز مستقر شده است.

این گروه زیر مجموعه ای از بخش اجتماعی مجاهدین است که زیر نظر کمیسیون امنیت رجوی اداره می گردد.ارتباط مستمر اورسوراواز با تروریست های جیش العدل نیز یکطرفه نیست.آنها در سازماندهی که فوقا اشاره شد به شبکه ای متصل هستند که دنبال برهم زدن ثبات در جنوب شرق ایران و حوزه خلیج فارس می باشند.سهم مجاهدین در پشتیبانی از آنان نیز از قطر،امارات،عربستان سعودی و پاکستان تامین می گردد.علاوه براین دانش تروریستی مجاهدین،انسجام  و ارتباطات تشکیلاتی، از تجاربی است که مجاهدین در اختیار آنان قرار می دهند.

اخبار موثقی وجود دارد که برخی از اعضای نظامی مجاهدین خلق در پاکستان و امارات به تروریست های «جیش العدل» آموزش تخریب و جنگ چریکی تدریس کرده اند.یک منبع مطلع گفته است پشتیبانی مجاهدین از گروه تروریست ریگی و جیش العدل از کراچی و کویته پاکستان صورت می گیرد!

از طرف دیگر مسعود رجوی سرکرده فراری گروه مجاهدین، پس از درگیریهای پادگان اشرف و در پیام 27 شهریور1392 به اعضای فرقه در سراسر جهان دستور داده است “جنگ صد برابر” خود را گسترش دهند. او تاکید نموده است در مناطق سنی نشین ایران بطور خاص در سیستان و بلوچستان، و با حمایت مالی و نظامی از تروریست های جیش العدل، بهتر از گذشته می توان به نیروهای نظامی ایران ضربه زد!

6 دسامبر2013

امیر حسین پناهی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط