10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

شکست پروژه مشترک عربستان سعودی و مریم رجوی در پارلمان اروپا

حضور نمایشی مریم رجوی در بروکسل و شرکت در جلسه ای که گردانندگان آن خود مجاهدین بودند، خریداری جز سازمان اطلاعات عربستان و روزنامه حکومتی الریاض چاپ عربستان سعودی نداشت.

حمایت روزنامه حاکمان عربستان سعودی از مجاهدین در وبسایت شخصی مریم رجوی
حمایت روزنامه حاکمان عربستان سعودی از مجاهدین در وبسایت شخصی مریم رجوی

بنابه گزارش موثق از منابعی در پارلمان اروپا، مجاهدین خلق بیش از ۵۰۰ هزار یورو هزینه برای جلسه اعلام نموده بودند که توسط سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی پرداخت شده بود. این هزینه شامل؛ ایاب و ذهاب مریم رجوی، پرداختی به تعدادی از لابی های مجاهدین، اعضاء و تیم های حفاظتی بود.

جلسه مورد نظر که برای ملاقات تصادفی با فدریکا موگرینی طراحی شده بود، با پاسخ منفی و شدید فدریکا موگرینی مواجه شده و در عمل به پروژه ای نافرجام و شکست خورده تبدیل گردید.

در همین رابطه مجاهدین تلاش بسیار وسیعی نمودند تا جلسه ذکر شده را تحت عنوان شواهد موثقی برای نقض حقوق بشر در ایران به رسانه های معتبر بین المللی بکشانند و انعکاس بگیرند. اما از آنجا که ترفندهای مطبوعاتی مجاهدین لو رفته، حتی یک نشریه مستقل و معتبر به انعکاس آن نپرداخت و به این ترتیب مریم رجوی و حامیانش بایکوت گردیدند.

اما از آنجا که سعودی ها هزینه زیادی را متحمل شده بودند، مستقیما اقدام به انعکاس آن نمودند. بعبارتی تنها نشریه ای که اقدام به انعکاس خبر نمود، روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی بود که با هزینه حاکمان وقت اداره می گردد.

روزنامه الریاض چاپ عربستان سعودی، تیتر و محتوای خبر را نیز دستکاری کرده و خبر خوشآیند خود را درج نموده است. این روزنامه در عنوان خبر نوشته است؛ «رجوي: حركات المعارضة تتوسع.. والمواطنون يسقطون نظام الملالي» یعنی رجوی می گوید: «تشدید عملیات های مجاهدین…هموطنان رژیم ملاها را سرنگون می کنند.»

جالب توجه است که چاپ چنین خبرهایی در روزنامه الریاض که منعکس کننده افکار رسمی حکومت عربستان سعودی می باشد، برای ترویج حقوق بشر، آزادی زنان، تغییر در ایران و شعارهایی که مریم رجوی تکرار میکند نمی باشد.
کشور عربستان سعودی اولین ناقض حقوق بشر، آزادی زنان و هر گونه تغییری در وضعیت مردم خود می باشد. بنابر این بسیار مضحک است که حاکمان عربستان سعودی از حقوق بشر و آزادی زنان در ایران حمایت نمایند. آنها از سازمان مجاهدین و رهبرانشان بعنوان ابزاری در کنار استراتژی ضد ایرانی خود بهره مند می شوند. بهای آن نیز پول و پشتیبانی در قبال فعالیت و جاسوسی مجاهدین علیه ایران است. یعنی همان کاری که صدام حسین با مجاهدین انجام می داد.

مریم رجوی در جلسه ای که با هزینه عربستان سعودی در یکی از سالن های پارلمان اروپا برگزار شده بود، مستقیما خواستار تحریم بانکی و تحریم نفتی می شود. یعنی دو مسئله اصلی و زیر ساختی برای زندگی تمام مردم ایران که چندان ربطی به حکومت ندارد. این مسئله نشان دهنده عمق فاجعه در تشکیلاتی است که به دروغ بنام مردم ایران فعالیت میکند. آیا با همه مخالفت ها و تضادهای موجود در بین مردم و حاکمیت ایران، تا کنون یک ایرانی توانسته است خواستار تحریم بانکی و نفتی شود؟ کدام ایرانی در تاریخ یافت شده است که از قدرت های متجاوزگر و ضد ایرانی خواستار تحریم بانکی و نفتی هم میهنانش باشد؟

بنابراین رویکرد مورد نظر روزنامه الریاض که حتی دست به تغییر خبرهای ارسالی از مجاهدین می زند، در یک کلام نشاندهنده وابستگی تمام عیار مجاهدین و رهبرانشان به عربستان سعودی است. این مسئله یک بار دیگر گواهی میکند که مجاهدین خلق پس از صدام حسین، استراتژی عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا را در برابر ایران پیش می برند.
بی دلیل نیست که مهم ترین اخبار مربوط به مجاهدین توسط ترکی الفیصل بیان گردد و بسیار غلط انداز است اگر فکر شود مجاهدین خلق یک سازمان آزادیبخش و اپوزیسیون باشند!

محمد علوی – ۱۵-۱۲-۲۰۱۷ – آریا ایران

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط