7.8 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

شفر آلمانی سرمربی جدید استقلال تهران شد

وینفرید شفر، سرمربی ۶۷ ساله آلمانی هدایت باشگاه استقلال تهران را تا آخر فصل به عهده گرفت.
او جای علیرضا منصوریان را می گیرد که فصل پیش سرمربی استقلال شد، اما کمتر از دو هفته پیش استعفا کرد. استقلال تهران این فصل پس از هفت بازی اول در لیگ برتر فوتبال ایران، در جای چهاردهم قرار داشت و این باعث شد که منصوریان نتواند در سمت خود باقی بماند.
مبلغ قرارداد شیفر اعلام نشده، اما گزارش شده که استقلال با حمایت وزارت ورزش این مربی را استخدام کرده است و امکان تمدید قرارداد او وجود دارد.
شیفر در اواخر دهه شصت میلادی دوران بازیگری خود را به عنوان بازیکن میانی آغاز کرد و در طول هجده سال بیش از چهارصد بار در لیگ آلمان به میدان رفت و ۶۲ گل به ثمر رساند. او در تیم‌های مونشن گلادباخ (دو دوره)، کیکرز اوفنباخ و کارلسروهه بازی کرد و در فصل ۷۰-۱۹۶۹ با مونشن گلادباخ قهرمان آلمان شد.
او پس از پایان دوران بازیگری به عنوان سرمربی تیم دوم مونشن گلادباخ و بعد به عنوان بازیکن‌یاب تیم اصلی این باشگاه فعالیت مربیگری خود را شروع کرد. او سپس سرمربی کارلسروهه، اشتوتگارت و بوروسیا برلین شد. مهمترین دستاورد او در این دوران، رسیدن به نیمه نهایی جام یوفا با کارلسروهه بود.
وینفرید شیفر پس از آن از فوتبال آلمان جدا و سرمربی تیم ملی کامرون شد و در جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۲، این تیم را که در آن زمان ساموئل اتوئو را در ترکیب داشت قهرمان آفریقا کرد.
مقصد بعدی آقای شیفر امارات متحده عربی بود که ابتدا با الاهلی قهرمان امارات شد و بعد به العین پیوست. پس از آن هدایت باشگاه باکوی آذربایجان، تیم ملی تایلند و بعد تیم ملی جامائیکا را به عهده گرفت و این تیم را در سال ۲۰۱۵ به فینال گلدکاپ رساند، اما جامائیکا در فینال سه بر یک از مکزیک شکست خورد.
استقلال پیش از انقلاب دو مربی از یوگوسلاوی سابق به نام‌های زدراکو رایکوف و ولادیمیر جکیچ به خدمت گرفته بود. بعد از انقلاب دو مربی روس، لئونید بیلفسکی و یوگنی سکوموروخوف (دو دوره) مربیان خارجی استقلال بودند. آخرین سرمربی خارجی استقلال رولاند کخ آلمانی بود که در فصل ۸۲-۱۳۸۱ هدایت این تیم را به عهده داشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط