4.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

شبکه سی ان ان: کشورهای عربی قدرت مقابله با ایران را ندارند

بنابه گزارش رسانه ها، شبکه خبری سی ان ان طی انتشار گزارشی گفته است؛ آمریکا، عربستان و متحدانشان هرکاری کردند تا ایران را محدود کنند جواب عکس گرفتند. اقدامات این کشورها نه تنها موثر نبوده بلکه قدرت و نفوذ ایران در کل خاورمیانه بیشتر از گذشته شده است.

شبکه سی ان ان در ادامه با اشاره به قدرت و نفوذ روزافزون ایران در خاورمیانه می‌نویسد: ایران از زمان ساقط شدن صدام حسین نفوذ گسترده‌ای در عراق به دست آورده است. منافع ایران و متحدانش در سرتاسر خاورمیانه بسیار قدیمی و عمیق هستند. ایرانی ها تاریخ خود را نه دهه‌ها و سده‌ها بلکه هزاران ساله می‌دانند.

هرچه آمریکا و متحدانش بیشتر تلاش کردند تا ایران را منزوی و مهار و این اقتصاد نفتی و 80 میلیون نفری را تحریم کنند، قدرت و نفوذ ایران نه تنها در میان کشورهای عربی بلکه در سراسر خاورمیانه گسترش یافت. ایران اکنون حتی با ترکیه و روسیه نیز روابط نزدیکی برقرار کرده است.

در همین رابطه یکی از استادان ارشد دانشگاه بیروت گفته است؛ از زمان کوروش کبیر ایرانی ها یک قدرت منطقه‌ای بوده‌اند. آنها می‌دانند چگونه حکومتشان را اداره کنند، در مقابل کشورهای عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس که آماتور هستند و اکنون در لبنان دارند، هرکاری می‌کنند تا نشان دهند آدم های سرسختی هستند، ولی این تلاش بیهوده است.

عربستان سعودی، اسرائیل و مجموعه‌ای از دولت های مختلف آمریکا مکررا تلاش کرده‌اند تا حزب الله مهمترین متحد ایران را کنار بزنند و محدودش کنند؛ اما هرگونه تلاش آنها نتیجه معکوس داده است و هر دفعه حزب الله و ایران قوی تر از قبل شده‌اند.

سی ان ان در پایان این گزارش گفته است؛ دوران خاورمیانه پس از داعش تفاوت زیادی با دوران قبل از داعش ندارد؛ فقط کمی خطرناک تر شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط