10.3 C
Paris
Friday, March 29, 2024

سوءاستفاده جنسی از ۱۸۰ زن در یک مرکز ماساژ در آمریکا

بنابه گزارش رسانه ها، شمار زیادی زن در آمریکا می‌گویند در شعبه‌های مختلف یک مؤسسه ارائه‌کننده خدمات ماساژ به آنها تعرض جنسی شده است. موارد تعریض در سطوح مختلفی بوده است. این افراد می‌گویند در موارد بسیاری به شکایت آنها بی‌توجهی شده است.

بیش از ۱۸۰ مشتری زن “ماساژ اِنوی” (Massage Envy) اتهامات سنگینی علیه این مؤسسه مطرح کرده‌اند. به نوشته‌ی پایگاه اینترنتی “بازفید”، این افراد می‌گویند در شعبه‌های مختلف این مؤسسه زنجیره‌ای در سطوح مختلف آزار جنسی دیده‌اند و با وجود این‌که به متصدی شعبه‌ها، پلیس، شرکت مادر یا کارمندان شکایت برده‌اند. از برخی شکایت‌ها سال‌ها می‌گذرد.

“ماساژ انوی” یک ارائه‌کننده‌ی خدمات بهداشت و سلامت است که شعبه‌های مختلف آن به روش فرانشیز (استفاده از نام و الگوی تجاری مؤسسه مادر در ازای پرداخت حق فرانشیز) فعالیت می‌کنند. بیش از هزار و ۱۰۰ شعبه‌ی “ماساژ انوی” در ۴۹ ایالت آمریکا وجود دارد.

بسیاری از زنانی که به “ماشاژ انوی” اتهام می‌زنند می‌گویند که فرد ماساژدهنده اندام جنسی زنان یا پستان‌های آنها را به‌صورت خاصی لمس کرده، انگشت خود را در اندام جنسی زنان فرو برده یا رفتاری از خود نشان داده که به‌طور واضح تعرض جنسی بوده است. آن‌طور که “بازفید” نوشته، شکایت‌ها در بسیاری موارد راه به جایی نبرده‌اند.
در گزارش این پایگاه خبری به تجربه‌ی زنی اشاره شده که در سال ۲۰۱۵ به اتهامی مشابه به پلیس شکایت برده است؛ وقتی پلیس از فرد خاطی بازخواست کرده، او اذعان کرده که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ در مجموع به ۹ زن آزار جنسی رسانده است. قربانی می‌گوید متصدی شعبه به شکایت از توجهی نکرده بوده است.

با انتشار وسیع این گزارش شرکت “ماساژ انوی” نسبت به اتهام‌ها موضع‌گیری کرده است. بنا بر بیانیه‌ای که خبرگزاری فرانسه به آن دسترسی دارد، “ماساژ انوی” آزار جنسی مشتریان را “مایه دلشکستگی” برشمرده و نسبت به آن ابزار تأسف کرده است. این مؤسسه همچنین قصد دارد سیاست‌های خود را در راستای مقابله با آزارهای جنسی بهینه کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط