12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

سهراب مرادی با سه مدال طلا در آمریکا، قهرمان وزنه برداری جهان شد

بنابه گزارش رسانه ها، سهراب مرادی با جابجا دو رکورد جهانی و کسب سه مدال طلا چهره شاخص نخستین شب مسابقات جهانی وزنه برداری در آمریکا بود.

وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران در یک ضرب ابتدا وزنه ۱۷۸ کیلویی را بالای سر برد و در حرکت دوم با حمله به وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی خود را به عنوان مدعی اول این دسته معرفی کرد. رقیب اول مرادی در یک ضرب سوبیروف ازبکستانی بود که برای کسب طلای این دسته در کمال شگفتی وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی را در حرکت سوم خود بالای سر برد.

مرادی که در بازیهای المپیک تابستانی ریو نیز عنوان قهرمانی در دسته به اضافه ۹۴ کیلوگرم را از آن خود کرده بود با انتخاب وزنه ۱۸۴ کیلویی و مهار آن در حرکت سوم، مدال طلای یکضرب را به نام خود ثبت کرد. وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران این وزنه را به سادگی بالای سر برد و در صورت مسجل بودن طلایش در حرکت دوم توانایی حمله به رکورد یک ضرب این دسته را نیز داشت.

ایوب موسوی، دیگر وزنه بردار ایران در این دسته با زدن ضربه ۱۷۱ کیلویی در حرکت آخر خود عنوان پنجمی جهان را از آن خود کرد. موسوی در دو ضرب با ۲۱۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد تا در نهایت مدال برنز حرکت دو ضرب و مجموع را بر گردن آویزد.

سهراب مرادی در دو ضرب نیز به درخشش ادامه داد. قهرمان المپیک در حرکت اول خود ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر برد تا خیال خود و هواداران ایرانی را از کسب طلای دوضرب و مجموع راحت کند. مرادی برخلاف حرکت یک ضرب حالا فرصت کافی برای حمله به رکورد جهانی این دسته داشت. او که پیشتر در جلسات تمرینی وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را نیز بالای سر برده بود برای حرکت دوم ۲۳۳ کیلوگرم را پیشنهاد کرد و با مهار آن رکورد ۱۷ ساله جهان را که در اختیار یک وزنه بردار لهستانی بود، به نام خود ثبت کرد.

سهراب مرادی علاوه بر این، رکورد مجموع را نیز که از آن خودش بود چهار کیلوگرم بهبود بخشید. او در بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا علاوه بر کسب مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم با ثبت رکورد مجموع ۴۱۳ کیلوگرم، یک کیلوگرم رکورد جهان را ارتقاء داده بود.

وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرمی ایران در نهایت با ربودن سه طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع و ثبت رکورد دو ضرب (۲۳۳ کیلوگرم) و مجموع (۴۱۷ کیلوگرم) به شاهکار خود در مسابقات جهانی پایان داد.

کیانوش رستمی، دیگر وزنه بردار ایرانی حاضر در مسابقات که با دو عنوان جهانی و مدال طلای المپیک از بخت های اصلی دسته ۸۵ کیلوگرم به شمار می رفت برغم مصدومیت از ناحیه زانو توانست یک مدال نقره در حرکت یک ضرب برای تیم ملی ایران بدست بیاورد. او در دو ضرب از مهار وزنه ۲۱۲ کیلویی در دو حرکت اول خود بازماند و در حرکت سوم نیز در بالا بردن وزنه ۲۱۵ کیلویی توفیقی بدست نیاورد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط