10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

سفر وزیر دفاع فرانسه به آمریکا برای گفتگو حول توافق هسته ای با ایران

فلورانس پرلی وزیر دفاع فرانسه، در نخستین سفر دو روزه اش به آمریکا که پنجشنبه نوزدهم اکتبر آغاز می شود، دربارۀ بازسازی عراق، وضعیت منطقۀ ساحل، و توافق اتمی با ایران با مقامات واشنگتن گفتگو خواهد کرد.
خانم فلورانس پرلی در این سفر با مشاور امور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا، ژنرال مک‌ماستر و همچنین وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای که به همین مناسبت منتشر کرده از آمریکا به عنوان شریک و متحد مهم ارتش فرانسه یاد کرده است.

در ملاقاتش با مقامات آمریکا، وزیر دفاع فرانسه در خصوص مراحل ضروری برای تثبیت اوضاع عراق پس از فروپاشی گروه داعش در این کشور گفتگو خواهد کرد. به همین مناسبت ادغام سنی های عراق در مدیریت این کشور از جمله موضوع های مورد بحث میان خانم پرلی و مقامات آمریکایی خواهد بود.

همچنین در این گفتگوها پشتیبانی نظامی آمریکا از ارتش های پنج کشور آفریقایی؛ نیجریه، مالی، چاد، بورکینافاسو و موریتانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع فرانسه با برخی سناتورهای آمریکایی از جمله سناتور مک کین دیدار و با آنان درخصوص توافق اتمی با ایران گفتگو خواهد کرد.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، امروز گفت که او هم آوازی کشورهای اروپایی را با آمریکا در خصوص حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و یا برنامه های دفاعی و موشکی این کشور نمی پذیرد.

آیت الله خامنه ای کشورهای اروپایی را به مقاومت واقعی علیه اقدام های عملی رئیس جمهوری آمریکا فراخواند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط