5.9 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

سازمان ملل: داعش همچنان يک تهديد جهانی است

کارشناسان سازمان ملل متحد می گویند، به رغم شکست گروه حکومت اسلامی، داعش، در عراق، سوریه و جنوب فيليپين، این گروه همچنان «تهدیدی مهم و در حال تحول» برای جهان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس گزارش این کارشناسان که روز سه شنبه ۱۷ بهمن در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گرفت، آمده است: گروه حکومت اسلامی هر چند قدرت فتح قلمرو تازه یا حفظ مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است، اما همچنان توجه ویژه ای به حملات خارجی دارد.

کارشناسان سازمان ملل متحد تاکید کرده اند: در آینده، گروه حکومت اسلامی بر تشکیل گروه های کوچک تر، متشکل از افرادی که مایل به مبارزه یا انجام حملات هستند، متمرکز خواهد شد.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، گروه حکومت اسلامی اکنون به مانند یک شبکه جهانی بدون سلسله مراتب از بالا به پایین، و با کمترین نظارت مستقیم رهبری بر گروه های وابسته است و برخی از اعضای حاضر آن نیز مایل به همکاری با القاعده برای حملات تازه هستند.

طبق این گزارش، با توجه به این که نیروهای گروه حکومت اسلامی به شکل شبکه های کمتر قابل مشاهده افراد و سلول هایی هستند که با درجه ای از خودمختاری عمل می کنند، مبارزه با این گروه افراطی وارد مرحله تازه ای شده است.

کارشناسان سازمان ملل خواستار همکاری های امنیتی برای شناسایی شبکه های مالی و نیروهای وابسته گروه حکومت اسلامی شده اند.

گروه حکومت اسلامی در سال ۲۰۱۴ توانست به سرعت بخش های وسیعی از غرب عراق و به ویژه شهر موصل را به کنترل خود در بیاورد. ابوبکر البغدادی، رهبر گروه حکومت اسلامی در این شهر اعلام خلافت کرد. این خلافت که سوریه و عراق را شامل می‌شد در ماه ژوئیه امسال با از دست دادن موصل، به شدت تضعیف شد.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون امریکا با رهبری ائتلافی از کشورهای غربی و منطقه دست به حملات گسترده هوایی علیه این گروه زد. گروه حکومت اسلامی طی یک سال اخیر متحمل شکست های سنگینی شد و اکثر مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه را از دست داد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط