12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

زنان دستمالی شده توسط ترامپ خواستار تحقیق و استعفای او شدند

سه زن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به آزار و بدرفتاری جنسی متهم کرده بودند، خواهان تحقیقات کنگره درباره این موضوع شدند.
این سه زن روز دوشنبه ۱۱ دسامبر در یک نشست خبری در نیویورک آقای ترامپ را به دستمالی، بوسیدن به زور، تحقیر و آزار خود متهم کردند.
این سه نفر با نام‌های جسیکا لیدز، سامانتا هولوی و ریچل کروکس جزئیات رفتار ادعایی آقای ترامپ را توضیح دادند.
کاخ سفید در واکنش به این اتهامات گفت که این زنان “ادعاهای نادرست” می‌کنند.
نشست خبری آنها را گروهی به نام Brave New Films برگزار کرد که ماه گذشته مستندی را با نام “۱۶ زن و دونالد ترامپ” درباره ادعاهای آزار جنسی علیه ترامپ نمایش داده بود.
خانم لیدز، خانم هولوی و خانم کروکس یک ماه قبل از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا به صورت جداگانه ادعاهایی را علیه آقای ترامپ مطرح کرده بودند.
موج جدید رسوایی‌های آزار جنسی که دامن سیاستمداران، هنرمندان و چهره‌های مشهور را گرفته باعث شده است که اتهامات علیه آقای ترامپ دوباره به صورت جدی‌تر مطرح شود.
سامانتا هولوی در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی آقای ترامپ را به چشم‌چرانی در جریان رقابت‌های دختر شایسته آمریکا در سال ۲۰۰۶ متهم کرد. در آن زمان این مراسم در مالکیت آقای ترامپ بود.
دختر شایسته سابق ایالت کارولینای شمالی که در آن زمان بیست ساله بوده گفت: “او همه ما را به صف کرد” و “طوری به من نگاه کرد که انگار من یک تکه گوشتم”.
او بعد از این مصاحبه تلویزیونی در نشست خبری مشترک با دو زن دیگر با اشاره به اتهامات اخیر آزار جنسی گفت: “آنها درباره اعضای کنگره تحقیق کرده‌اند، به نظرم کاملا منصفانه است که درباره او (آقای ترامپ) هم تحقیق شود… این یک مسئله حزبی نیست. این شیوه‌ای است که هر روز با زنان برخورد می‌شود.”
خانم لیدز هم که اکنون ۷۰ ساله است گفت ۳۸ ساله بوده که در پروازی به نیویورک در هواپیما کنار دونالد ترامپ نشسته و آقای ترامپ او را آزار جنسی داده است.
او در توضیح دلیل علنی کردن این مسئله گفت: “من می‌خواستم مردم بدانند که ترامپ واقعا چه آدم منحرفی است”.
ریچل کروکس گفت زمانی که ۲۲ ساله بوده و در یک شرکت معاملات ملکی کار می‌کرده، آقای ترامپ بیرون یک آسانسور در برج ترامپ بدون رضایت لبان او را بوسیده است.
خانم کروکس گفت که از این کار دونالد ترامپ شوکه شده و آزار دیده است.
کاخ سفید در واکنش به این اتهامات گفت: “این اتهامات نادرست که در بسیاری از موارد با روایت شاهدان در تناقض است، در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته هم به تفصیل مطرح شد و مردم آمریکا قضاوتشان را با رأی قاطع خود نشان دادند.”
آقای ترامپ سال گذشته هم این اتهامات را رد کرد و وعده شکایت قضایی علیه متهم‌کنندگانش داد؛ تهدیدی که عملی نشد.
در آن زمان اتفاق دیگری که در همین زمینه جنجال بسیاری به پا کرد صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در یک ویدیوی ضبط شده بود که درباره دستمالی کردن آلت تناسلی زنان حرف می‌زد.
درخواست استعفای ترامپ
همزمان سناتور کرستن جیلیبرند از آقای ترامپ خواسته است در ارتباط با این ادعاها استعفا دهد.
او که سناتور دمکرات اهل نیویورک است در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: “رئیس جمهور ترامپ باید استعفا دهد. این ادعاها اعتبار دارد و متعدد است. من شهادت این زنان را شنیده ام و حوادثی که برایشان پیش آمده غم انگیز است.”
او چهارمین قانونگذاری است که این درخواست را مطرح می کند.
این سناتور دمکرات گفت که اگر آقای ترامپ “فورا استعفا نکند” کنگره “باید تحقیقات لازم درباره رفتار او را انجام دهد و او را پاسخگو بداند.”
پیشتر سناتورها برنی سندرز، کوری بوکر و جف مرکلی هم درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند.
این درخواست ها پس از آن مطرح شد که سناتور دمکرات ال فرنکن، هفته پیش تحت فشار هم حزبی هایش گفت استعفا می دهد. چند زن او را به بدرفتاری جنسی متهم کرده بودند که آقای فرنکن بعضی از آنها را رد می کند.
آقای سندرز هفته پیش در توییتی نوشت: “ما رئیس جمهوری داریم که صدایش ضبط شده که می گوید به زنان تعرض کرده. امیدوارم به آنچه درحال اتفاق افتادن است توجه کند و به استعفا بیاندیشد.”
هفته پیش در مجموع سه عضو کنگره – دو دمکرات و یک جمهوری خواه – در ارتباط با ادعاهای رفتار نامناسب استعفا کردند.
از سوی دیگر نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز یکشنبه گفت که باید صدای زنانی که آقای ترامپ را متهم می کنند “شنیده شود.”
او گفت باید با این زنان همان برخوردی شود که با زنان دیگری می شود که بسیاری از مردان قدرتمند را متهم به آزار جنسی کرده اند.
خانم هیلی به شبکه سی بی اس گفت: “باید صدایشان شنیده شود، و باید به آنها رسیدگی شود. و فکر می کنم قبل از انتخابات اعتراض آنها را شنیدیم. و فکر می کنم هر زنی که احساس می کند به هر شکل مورد بدرفتاری یا تعرض قرار گرفته حق دارد صدایش را بلند کند.”

در همین رابطه گزارشی از شبکه خبری سی ان ان

https://www.youtube.com/watch?v=qiXAEHJCKX0

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط