10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

رژیم غذایی بعد از جراحی کاهش وزن

بعد از جراحی‌ کاهش وزن، بهتر است از مصرف برخی از غذاها اجتناب شود. البته باید به خاطر داشته باشید که لیست طولانی مدت از غذاهای ممنوع شده برای همه افراد یکسان نیست. با اینحال در این مقاله قصد داریم غذاهایی را معرفی کنیم که بهتر است بعد از جراحی‌های کاهش وزن از مصرف آن‌ها اجتناب شود.

برای دو هفته پس از جراحی، بهتر است از خوردن هر نوع غذای جامدی اجتناب شود
درست بعد از جراحی، شکم شما اسیب پذیر خواهد بود. بنابراین در این شرایط پزشکان توصیه می‌کنند حداقل تا دو یا سه هفته پس از جراحی از رژیم غذایی مایعات استفاده شود و از مواد جامد و سخت اجتناب گردد. این موضوع به معنای خوردن غذاهایی همچون شیک‌های پروتئینی، پنیر کلبه کم چرب، پودینگ کم شکر، ماست ساده و سوپ است. از خوردن هر ماده ای که نیاز به جویدن داشته باشد خودداری کنید. در این مدت بهتر است به شکم خود اجازه استراحت بدهید. برای درمان و بهبود بافت‌های زخمی باید زمان کافی اختصاص داده شود. مایعات می‌تواند به اسانی از سیستم گوارشی شما عبور کند اما مواد جامد در شکم می‌ماند و باعث ایجاد درد در آن می‌شود. در این شرایط، امکان بهبود بسیار کمتر خواهد شد.

برای سه هفته آینده، از خوردن نان، آجیل‌ها، میوه‌های فیبردار و سبزیجات اجتناب شود
بعد از فاز رژیم غذایی مایعات، باید به سمت موادی همچون تن ماهی، سالاد تخم مرغ، ماهی سبک، بوقلمون بدون چربی، توفو ، میوه‌های کنسروی یا پخته شده و سبزیجات پخته شده بروید. از خوردن هر ماده چسبناکی خودداری کنید. موادی همچون نان و کره آجیل‌ می‌تواند حالت چسبنده داشته باشد. غذاهای فیبردار همچون آجیل، میوه و سبزیجات خام نیز باید حذف گردد. از آنجایی که شکم شما بعد از جراحی معمولا کوچک تر می‌شود بهتر است هر ۲۰ دقیقه یکبار غذای اندکی میل کنید.

در طولانی مدت
برای طولانی مدت از مصرف موادی همچون ذرت بو داده، آب( قبل یا بعد از غذا)، سبزیجات خام، خوردن میوه با پوست و گوشت قرمز اجتناب کنید. در طولانی مدت نمی‌توان افراد را مجبور کرد از خوردن برخی از غذاها خودداری کنند. البته می‌توان مصرف غذاهای ذکر شده را تا حد ممکن کمتر نمود تا اسیب زیادی به معده وارد نشود. بهتر است از مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و هر چیزی که مقدار زیادی شکر و چربی ناسالم دارد خودداری شود. موادی همچون نان و ذرت بو داده ممکن است در شکم بزرگتر شوند و حس سیری سریع تری ایجاد نمایند. برای جلوگیری از این امر، بهتر است مصرف چنین موادی را کمتر کنید. اگر دوست داشتید از ذرت استفاده کنید ابتدا کمی هویج پخته و پنیر بخورید و در آخر ذرت بو داده را مصرف کنید. گوشت قرمز، گوشت مرغ یا بوقلمون بیش از حد پخته شده، میوه‌ها و سبزیجات فیبردار به سختی هضم می‌شوند. بنابراین این مواد نیز همانند ذرت بو داده باعث ایجاد حس سیری سریع می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ در فرد شوند.
۳۰ دقیقه قبل یا بعد از غذا، بهتر است آب ننوشید. نوشیدن آب یا مایعات دیگر قبل از غذا، باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود و اجازه نمی‌دهد مقدار غذای مناسب را مصرف کنید( اگرچه این گزینه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است اما در افرادی که جراحی کاهش وزن داشته‌اند توصیه نمی‌شود). نوشیدن آب بعد از مصرف غذا نیز می‌تواند باعث ایجاد یک حالت موج مانند در شکم شود و غذا را به سرعت از معده خارج کند. در چنین شرایطی امکان جذب مواد مغذی وجود نخواهد داشت. در طولانی مدت نیز امکان کشیده شدن معده وجود دارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط