10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

رویدادهای سیاسی و اجتماعی پنجمین روز اعتراضات در ایران

بنابه گزارش رسانه ها، تجمع‌های اعتراضی برای پنجمین روز متوالی در شهرهای مختلف ایران ادامه داشت. در تهران تجمع‌های اعتراضی پراکنده در مناطق مختلف پایتخت گزارش شده است.

برخی گزارش‌ها از داخل ایران نشان می‌دهد که در تجمع‌های اعتراضی روز دوشنبه در تهران، درگیری میان معترضان و ماموران انتظامی و امنیتی رخ داده است.

علاوه بر تهران، تجمع‌های دیگری در شهرهای مختلف از جمله لاهیجان، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای ایران گزارش شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای در ارتباط با تجمع‌های اعتراضی و ناآرامی‌های اخیر در کشور، اعلام کرد: برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی‌های اخیر شناسایی و دستگیر شدند.

بنابر اعلام منابع حکومتی در ایران، تاکنون ۳۰۰ تن در ارتباط با تجمع‌های اعتراضی در سطح کشور دستگیر شدند.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه یازدهم دی گفت که هنوز از سپاه برای برخورد با معترضان اعلام نیاز نشده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناآرامی‌ها در ایران یک مساله داخلی است و به کشورهای غربی هشدار داد مداخله بی‌ثبات کننده خارجی در امور داخلی ایران قابل قبول نیست.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، طی روزهای اخیر در پیام‌های توئیتری جداگانه حمایت خود از معترضان در ایران را اعلام و نظام جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده است.

اما، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در صفحه شخصی توئیتر خود، برای مردم ایران در جهت دست یافتن به آزادی، آرزوی موفقیت کرده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط