8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

رونمایی از گوشی تلفن سامسونگ گلگسی نوت هشت

شرکت سامسونگ که پس از شکست نوت هفت ضربه سنگینی دیده بود و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته بود با اصلاح مشکلات گذشته گلگسی نوت هشت که آس این شرکت در بازار گوشی تلفن همراه است را رونمایی کرد.

با معرفی این گوشی عملا سامسونگ زودتر از اپل محصول جدیدش را معرفی کرد محصولی که رقیب اصلی آن گوشی سری جدید آیفون هشت است.

نوت هشت به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۵ در بازار آمریکا و اکسینوس ۸۸۹۵ در سایر بازارها مجهز شده است. نمایشگر ۶.۳ اینچی سوپر امولد با حاشیه‌های بسیار اندک و سبک طراحی مشابه با سری گلکسی اس ۸ دارد. سامسونگ ادعا می‌کند در این گوشی بهترین دوربین تلفن همراه در جهان استفاده شده است.

گلکسی نوت ۸ از ۶ گیگابایت حافظه‌ رم بهره می‌برد و سامسونگ آن را در سه نسخه با حافظه‌ ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با امکان ارتقاء از طریق کارت حافظه‌ میکرو‌ اس‌دی روانه‌ی بازار خواهد کرد. از نظر قدرت رم این گوشی از بیشتر محصولات بازار وضعیت بهتری دارد.

دوربین اصلی نوت ۸، همانند اس ۸، مجهز به همان فوکوس خودکار دوال پیکسل و لنزهای عریض با دیافراگم اف۱.۷ است در کنار این سنسور سامسونگ این بار از یک لنز تله‌فتو با دیافراگم ۲.۴ و فوکوس خودکار معمولی استفاده کرده است. نوت هشت می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم‌ بر ثانیه و فول‌ اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه را ضبط کند. بر همین اساس می‌توان گفت که گوشی‌های سامسونگ از نظر فیلم‌برداری از گوشی‌های سونی ضعیف‌تر هستند.

نوت هشت به یک دوربین دوگانه‌ جدید مجهز شده است. دوربین دوگانه‌ این محصول امکان فوکوس را قبل و بعد از ثبت عکس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال تصویر تا دو برابر اشاره کرد؛ قابلیتی که پیش از این در گوشی‌های هوشمند شرکت‌های دیگر نظیر آیفون ۷ پلاس اپل ارائه شده است. اما در کنار این ویژگی‌ها، گوشی هوشمند گلکسی نوت هشت در بخش دوربین یک ویژگی خاص در مقایسه با دیگر گوشی‌های دارد. نوت هشت اولین گوشی هوشمند است که هر دو سنسور دوربین آن به سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده‌اند.

این در حالی است که در آیفون هفت پلاس تنها یک سنسور (سنسور واید) مجهز به لرزشگیر است. یکی از دو سنسور دوربین دوگانه‌ گلکسی نوت هشت زاویه‌ی دید عریض یا واید دارد و سنسور دوم از نوع تله‌فوتو است. هر دو سنسور می‌توانند لرزش‌ها و تکان‌های ناشی از حرکات دست در هنگام ثبت فیلم و عکس توسط لرزشگر تا حدودی کنترل کنند.

کاری که اپل در آیفون ۷ پلاس انجام داه بود حالا سامسونگ با دقت و کارکردی بهتر در سیستمی‌ به نام لایو فوکوس آن را تکرا کرده است. به زبان ساده نوت هشت می‌تواند با استفاده از داده‌های هر دو سنسور و با حفظ شفافیت پیش‌زمینه، اقدام به تار کردن پس‌زمینه‌ تصویر کند که نتیجه‌ی آن با وجود عمق کم میدان، همانند تصویر گرفته شده با یک دوربین عکاسی است.

نوت ۸ مجهز به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم اف۱.۷ و فوکوس خودکار سریع است.

قابلیت دیگر نوت هشت که آن را از گوشی‌های دیگر بازار متفاوت می‌کند قلم آن است. قلم این گوشی قلم اس پن نام دارد.

سامسونگ نسخه‌ جدید اس پن را معرفی کرده که شباهت آن به قلم‌های عادی بیشتر از قبل شده است. نوک نرم‌تر و حساسیت بیشتر به فشار از قابلیت‌های جدید این قلم است. این قابلیت می‌تواند به هنرمندان در کشیدن طرح‌های خود یا به روزنامه نگاران یا دانشجویان امکان بهتری برای یادداشت برداری‌ بدهد. در این گوشی امکان نوشتن پیام‌ها با دست، به‌جای تایپ کردن وجود دارد. کاربران می‌توانند با برنامه‌ Live Message نوت‌هایی را بنویسند و پس از اعمال افکت‌های مختلف، همان نوت‌ها را به‌صورت تصاویر متحرک شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این قلم کمکی برای ترجمه متون است کاربران می‌توانند با حرکت دادن اس پن روی متن، آن‌ را ترجمه کنند. علاوه بر این، امکان تبدیل واحد‌های پول نیز به همین روش وجود خواهد داشت.

گلکسی نوت هشت از قابلیت شارژ بی سیم سریع پشتیبانی می‌کند البته سامسونگ بدلیل آتش سوزی در باطری‌های نوت هفت برای این گوشی بسیار محافظه کاران حرکت کرده و ظرفیت باتری این دستگاه را چندان قوی در نظر نگرفته است. ظرفیت باطری جدید سامسونگ ۳۳۰۰ میلی آمپر است که یک ظرفیت معمولی محسوب می‌شود. شرکت سامسونگ اعلام کرده برای جلوگیری از تکرار آتش سوزی آزمایش‌های سخت گیرانه را بر روی تولید باتری لحاظ کرده است.

سامسونگ نمایشگری با حاشیه‌های بسیار باریک را همانند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در نوت هشت نیز استفاده کرده است. سامسونگ برای گلکسی نوت ۸ نمایشگری ۶.۳ اینچی با لبه‌های خمیده و رزولوشن ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته است تراکم تصویر در این گوشی ۵۲۲ پیکسل‌ بر اینچ است این گوشی از نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده می‌کند.

این گوشی از اندروید هفت بهره می‌برد اما سامسونگ گفته است سعی می‌کند در سریع ترین زمان اندروید جدید هشت را بر اساس سیاست‌های خاص خود توسعه داده و در اختیار کاربرانش قرار دهد.

قیمت این گوشی در بازار‌های گوناگون متفاوت خواهد بود اما قیمت عددی بین ۹۳۰ تا ۹۵۰ دلار برای مدل پایه است که با توجه به افزایش حافظه گوشی به بالای هزار دلار خواهد رسید. این گوشی از ۱۵ سپتامبر وارد بازارهای جها می‌شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط