11.2 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

روزنامه های پر تیراژ ایران خواهان رسیدگی به پرونده سعید طوسی شدند

تعدادی از روزنامه های پرتیراژ ایران خواهان رسیدگی به پرونده سعید طوسی قاری قرآن که گفته می شود متهم به آزار جنسی کودکان بوده، شده اند.
بنا به گزارش رسانه ها، روزنامه جمهوری اسلامی که از رسانه‌های نزدیک به روحانیون پرنفوذ سنتی در ایران است خواهان رسیدگی قضایی به پرونده سعید طوسی، قاری قرآنی شده که به تشویق نوجوانان به فساد متهم است.
این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است؛ در هفته‌های اخیر موضوع یک اتهام اخلاقی در مورد یکی از قاریان قرآن، در فضای مجازی و سپس در محافل مختلف و حتی در مطبوعات، به‌شدت افکار عمومی را درگیر کرده است. ظاهراً عدم تعیین تکلیف این موضوع در گذشته و حال، به این دلیل بوده که عده‌ای معتقد هستند مطرح شدن چنین موضوعی موجب تضعیف جامعه قرآنی است و تضعیف جامعه قرآنی نیز موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.
این تفکر که در مواردی باید پنهان‌کاری شود تا نظام تضعیف نشود، یک توهم است و رسیدگی قضایی به پرونده آقای طوسی موجب تقویب نظام می شود.
در همین رابطه شماری از افرادی که خود را شاگرد کلاس‌های قرآن آقای طوسی معرفی می‌کنند، در مصاحبه‌های مختلف او را به تعرض جنسی متهم کرده‌اند. صدای ضبط شده شماری از شاکیان پرونده پیش از این در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده است. لازم به ذکر است که اولین بار این موضوع را رادیو آمریکا مطرح کرد. در گزارش رادیو آمریکا به نقل از شاکیان مطرح شد که پیگیری قضایی این موارد به دلیل برخی اعمال فشارها بی نتیجه مانده است.
سعید طوسی اتهامات مطرح شده را رد کرده و گفته اظهارات علیه او واسطه‌ای برای حمله به رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز هفته پیش گفته بود که در اتهام ‌مربوط به موارد خلاف عفت عمومی برای آقای طوسی قرار منع تعقیب صادر شده، اما در اتهام تشویق به فساد، دادگاه بر اساس قرائن و شواهد دستور داده که قرار منع تعقیب اولیه لغو شود و رسیدگی ادامه پیدا کند.
اما روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود وضعیت پرونده آقای طوسی را پنهان‌کاری خوانده و گفته این وضع حتی به ضرر خود متهم نیز هست، زیرا تا زمانی که تکلیف این پرونده روشن نشود، او هم بلاتکلیف است و همچنان آماج شایعات و تهمت‌ها خواهد بود.
در همین رابطه روزنامه جوان، روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم سرمقاله خود را به پرونده سعید طوسی اختصاص داده و با تیتر؛ چرا قوه قضائیه از سال ۸۹ پرونده را به سرانجام نرسانده؟، به قلم عبدالله گنجی نوشته است ماجرای سعید طوسی که هنوز حدود و ثغور آن معلوم نیست به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی نظام جمهوری اسلامی ابتدا وی را قاری قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه کرده است. فصل‌الخطابی قوه قضائیه نیز مانند بسیاری از مقولات دیگر برای معاندین، مغرضین و منافقین بی‌معناست.
روزنامه جوان به طور تلویحی اشاره کرده که این پرونده از سال ۱۳۸۹ یعنی ۶ سال پیش باز است و خطاب به قوه قضائیه ایران نوشته چرا این پرونده را تاکنون به سرانجام نرسانده اند.
سرمقاله نویس روزنامه جوان با اشاره به پیشینه آقای طوسی نوشته است؛ اینکه هر کس احساس تعلقی به نظام می‌کند و دچار مشکل می‌شود باید همه نظام به قربانگاه برود، بخشی از همان جنگ نرم است. اگر طوسی و امثالهم تبرئه شوند خواهند گفت دست خودشان است سرش را به هم آوردند اگر اعدام شود خواهند گفت نقض حقوق بشر است و اتحادیه اروپا علیه ما بیانیه می‌دهد و تحریم می‌کند. اینجاست که باید از مخالفان نظام خواست که اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط