12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

رودی جولیانی در نشست سازمان مجاهدین خلق: ترامپ به ما کمک می‌کند

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور غیررسمی دونالد ترامپ گفت روی کار آمدن آقای ترامپ در آمریکا به “خلاص کردن” مردم ایران از “سرکوب” کمک می‌کند.
آقای جولیانی در سخنرانی در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس و در میان تشویق حاضران افزود که با قدرت گرفتن دونالد ترامپ سیاست آمریکا تغییر کرده و نگاه متفاوتی به مسایل جهان در واشنگتن حاکم است.
او تاکید کرد: “تحت رهبری رئیس جمهور ترامپ، بر این باورم که او کمکمان خواهد کرد مردم ایران را از سرکوبی که مدت‌ها است به آنها تحمیل شده، خلاص کنیم.”
مقام‌های دولت دونالد ترامپ موضع سختگیرانه‌ای نسبت به حکومت ایران دارند.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز پنجشنبه با متهم کردن ایران به اینکه مکررا تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا گذاشته مدعی شد که شورای امنیت هم کوچکترین قدمی برای مواجهه با این وضعیت برنداشته است.
پیش از این رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود که دولت آمریکا سیاست تغییر حکومت ایران را دنبال می‌کند.
آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، چندی پیش درباره مواضع مقام‌های دونالد ترامپ گفت: ” می‌گویند می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟”
رهبر جمهوری اسلامی ایران افرود: “همیشه خواسته اید، همیشه [هم] سرتان به سنگ خورده.”
‘مماشات’
مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق در جلسه امروز پاریس گفت آمریکا و اروپایی‌ها “ده‌ها بار” برای مهار ایران و تغییر رفتار آن به ایران امتیاز داده اند اما “سیاست مماشات” آنها در قبال حکومت ایران شکست خورده است.
رودی جولیانی پس از خانم رجوی درباره موضع دونالد ترامپ گفت: “برخلاف دولت‌های گذشته او واقعیت را انکار نمی‌کند و متوجه می‌شود که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای چه قدر برای جهان خطرناک است.”
او افزود که تنها راه ثبات در خاورمیانه و جهان از موضوع کنفرانس مجاهدین خلق – اشاره به عبارت “ایران آزاد”- می‌گذرد.
آقای جولیانی با ستایش از سازمان مجاهدین خلق گفت تلاش می‌شود که با تبلیغات چهره این سازمان “تخریب” شود، اما آنها به “آزادی مذهب، آزادی زنان، انتخابات آزاد، حقوق بشر و حکومت قانون” باور دارند.
دو ماه پیش هم جان مک‌کین، سناتور در جلسه‌ مجاهدین خلق در تیرانا، پایتخت آلبانی شرکت و به شدت از این سازمان ستایش کرد.
آمریکا و اتحادیه اروپا، مثل ایران، در گذشته سازمان مجاهدین خلق را گروهی “تروریستی” می‌‌دانستند، اما در سال‌های اخیر آن را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کردند.
سال گذشته ترکی فیصل، فرزند پادشاه پیشین سعودی و رئیس سابق اداره اطلاعات این کشور، در نشست مجاهدین در پاریس شرکت کرد که این کار اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت.
آقای فیصل در جلسه امسال نیز حضور داشت .

بی بی سی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط