12.9 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

رشد چشمگیر صنعت توریسم و حضور گردشگران خارجی در ایران

مشاور اجرایی معاونت گردشگری ایران در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده است؛ گردشگری ایران طی سه سال به صورت میانگین ۱۰ درصد رشد داشته است. او احتمال داده است تا پایان سال جاری تعداد گردشگران به بیش از ۵ میلیون نفر خواهد رسید.
آقای شعبانی به رسانه ها گفته است؛ هتل‌های ایران از نظر کمیت بیشتر ۵ ستاره و ۴ ستاره هستند. او اشاره کرده است برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر نیازمند ۴۰۰ هتل با استانداردهای روز هستیم و فعلا حدود ۱۳۰ هتل با این استانداردها داریم.

همچنین آقای مسعود عبداللهی، رئیس جامعه راهنمایان گردشگری ایران نیز گفته است؛ توافق برجام نگاه‌ها را به ایران مثبت کرد. همزمان با این اتفاق‌ مناسبات سیاسی منطقه به سمتی رفت که با ناامن شدن عراق و سوریه صنعت توریسم در این مناطق به کلی تعطیل شد و پس از آن هم ترکیه، مقصد اصلی توریسم منطقه، به همین درد ناامنی دچار شد.
رئیس جامعه تورگردانان نیز گفته است؛ گردشگران ورودی به ایران، بیشتر گردشگران زیارتی از کشورهای مسلمانی همچون عراق و کویت هستند. اما گردشگران اروپایی هم بیش از پیش برای سفر به ایران ابراز تمایل کرده و در این میان،‌ گردشگران آلمانی در صدر فهرست تعداد گردشگران اروپایی ورودی به کشورمان قرار دارند.

گردشگران خارجی در ایران
گردشگران خارجی در ایران

رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان نیز با اشاره به رشد آمار ورود گردشگران خارجی گفتهاست؛ با وجود فرصت‌های بسیار زیادی که ایران از نظر گردشگری دارد، متاسفانه هنوز گردشگرانی که به ایران می‌آیند چندان ارزآوری زیادی برای کشور ندارند و اکثرا بازنشستگان هستند که با تورهای دسته جمعی به ایران می‌آیند ولی همین حالا هم هتل‌های شهرهایی مانند اصفهان پاسخگوی این تعداد گردشگر نیستند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تعداد زنان گردشگر را بیشتر از مردان اعلام کرده و گفته است که نسبت حضور گردشگران زن به مرد در ایران ۶۰ به ۴۰ است.
شهرهایی چون اصفهان و شیراز به طور سنتی بیشترین بهره را از ورود گردشگران به ایران می‌برند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط