12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

رسوایی انتشار فیلم سکسی و زننده دونالد ترامپ در باره زنان

ترامپ؛ کسی که ستاره باشد می‌تواند فلان جای زنان را دستمالی کند!
این جمله بخشی از مصاحبه و فیلم دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۵ است.

واشنگتن پست، این فیلم  (به زبان انگلیسی) را دو روز پیش از آن منتشر کرده است که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون برای دومین بار به مناظره با یک‌دیگر می‌روند.
در این فیلم که مربوط به سال ۲۰۰۵ است، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با کلمه‌های رکیک درباره زنان حرف می‌زند.
این حرف‌ها واکنش منفی چهره‌های جمهوری‌خواه از جمله رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هم برانگیخته است. بعضی رسانه‌های آمریکایی از منابعی در داخل ستاد جمهوری‌خواهان نقل کرده‌اند که این می‌تواند “ناقوس مرگ” برای کارزار انتخاباتی نامزد این حزب باشد.
هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، با توییت‌کردن گزارش واشنگتن‌پست که فیلم ترامپ در آن بود، گفته است: “این وحشتناک است! نمی‌توانیم اجازه دهیم مردی که این‌طور حرف می‌زند رئیس‌جمهور شود.”
در این فیلم که روزنامه واشنگتن‌پست آن را منتشر کرده، صدای آقای ترامپ شنیده می‌شود که به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌گوید “وقتی آدم ستاره باشد، می‌تواند هر کاری خواست با زن‌ها بکند.”
در این مکالمه، سرمایه‌دار نیویورکی هم‌چنین درباره این‌که چه‌طور تلاش کرده با یک زن متاهل رابطه جنسی برقرار کند و همین‌طور درباره بوسیدن و دست‌مالی‌کردن بعضی زنان دیگر با افتخار حرف می‌زند.
انتشار این فیلم فورا خبر اول رسانه‌ها در آمریکا شد و واکنش منفی چهره‌های عمده‌ای از خود جمهوری‌خواهان را هم برانگیخت.
دونالد ترامپ به انتشار این فیلم واکنش نشان داده و گفته است این یک مکالمه خصوصی در سال‌ها پیش بوده و فقط یک “شوخی به سبک آن‌چه در رختکن‌ها می‌شنویم” بوده است.
او در بیانیه‌ای که بلافاصله داد، گفته است: “اگر به کسی بر خورده است، عذرخواهی می‌کنم.”
نامزد حزب جمهوری‌خواه گفته است بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، “در زمین گلف خیلی بدتر از این‌ها را به او گفته است”. بیل کلینتون، همسر هیلاری کلینتون است که الآن نامزد حزب دموکرات در انتخابات است.
خانم و آقای کلینتون در سال‌های گذشته با آقای ترامپ به عنوان یک دوست و گاه حتی حامی مالی، معاشرت داشته‌اند.
پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و بالاترین مقام جمهوری‌خواه در حال حاضر، گفته است حالش از این حرف‌های دونالد ترامپ بد شده است و او باید به طور جدی، به این مساله بپردازد.
آقای رایان گفته است با این وضعیت، آقای ترامپ در نشست روز شنبه در ویسکانسین نخواهد بود.
واکنش‌ها به این فیلم ادامه دارد و از جمله میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا هم این حرف‌های دونالد ترامپ را به‌شدت محکوم کرده و گفته است آقای ترامپ باید در این باره کاملا عذرخواهی کند.
با ادامه توفان خبری در این باره، بعضی رسانه‌های آمریکایی از قول منابعشان گزارش داده‌اند مقام‌های جمهوری‌خواه در حال حاضر در واشنگتن در حال رایزنی هستند که اگر آقای ترامپ نامزد حزب نباشد، چه گزینه‌هایی پیش رو دارند.
رینس پریبوس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، در بیانیه کوتاهی که کمی پس از انتشار این فیلم منتشر کرد، گفته است: “نباید هیچ زنی را با این عبارت‌ها توصیف کرد یا با این شیوه درباره آنها حرف زد. هرگز.”
جب بوش، از داوطلبان نامزدی حزب جمهوری‌خواه که همراه چندین داوطلب دیگر در رقابت‌های مقدماتی حزب به دونالد ترامپ باخت، در این باره توییت کرده است: “به عنوان پدربزرگ دو دختر نازنین، معتقد ام هیچ عذرخواهی‌ای نمی‌تواند حرف‌های قابل‌نکوهش دونالد ترامپ در تحقیر زنان را توجیه کند”.
‘هر کاری’
فیلم پخش‌شده، بخشی از فیلم‌های استفاده‌نشده در یک قسمت از برنامه تلویزیونی “دسترسی به هالیوود” بوده که درباره حضور دونالد ترامپ در یک قسمت از سریال “روزهای زندگی ما” ساخته شده بود.
در بخشی از مکالمه پخش‌شده، آقای ترامپ به مجری برنامه می‌گوید “خودبه‌خود جذب زنان زیبا می‌شود و اغلب هم تلاش می‌کند آنها را ببوسد: “همین‌جوری یهویی شروع می‌کنم می‌بوسم‌شان. معطل نمی‌کنم. و وقتی آدم ستاره باشد، آنها اجازه می‌دهند. وقتی آدم ستاره باشد هر کاری می‌تواند بکند.”
او تعریف می‌کند که سعی کرده با یک زن متاهل رابطه جنسی داشته باشد: “رفته بودم سراغش عین چی. اما از دستم بر نیامد. شوهر هم داشت. بعد یهو دیدم‌اش. حالا از این ممه‌های قلابی و دک و پز. کلا ریخت‌اش را عوض کرده بود.”
او در ادامه با کلمه‌های رکیکی می‌گوید کسی که ستاره باشد، “حتی می‌تواند از فلانشان دست‌مالی‌شان کند.”

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط