9.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

رئیس بانک مرکزی خواستار حمایت بانک‌ها و کمپانی‌های اروپایی شد

در حاشیه مناقشات مقامات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بر بدعهدی ایالات متحده در اجرای برجام، رئیس بانک مرکزی ایران در روز چهارشنبه، هفتم مهرماه، خواشتار حمایت بانک‌ها و کمپانی‌های اروپایی از اجرای برجام شد.
ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران، که هم‌اکنون در شهر وین، پایتخت اتریش، به سر می‌برد روز چهارشنبه به بانک‌های اروپایی متوسل شد و از آنها خواست از نفوذ خود در آمریکا استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی اتریش، آقای سیف از بانک‌ها و شرکت‌های معظم اروپا خواست تا از نفوذ خود در ایالات متحده استفاده کنند تا بلکه «اجرای پروژه‌های مالی و سرمایه‌گذاری در ایران تسریع شود» .
ولی‌الله سیف که برای دیدار با همتای اتریشی خود در وین به سر می‌برد در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «ما از بانک‌ها و کمپانی‌های اروپایی انتظار داریم به ما در توضیح این امر به مقامات آمریکایی کمک کنند که باید آنها به قول‌های خود بر اساس برجام عمل کنند».
در پاسخ به وزیر انرژی آمریکا درباره پایبندی این کشور به تعهداتش بر اساس برجام نیز این مقام جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به نکته‌ای اشاره کرده و ادعای این مقام آمریکایی را رد کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ولی‌الله سیف در وین درباره سخنان ارنست مونیز، این وزیر آمریکایی، گفت؛ واقعیت این است که این ادعای طرف آمریکایی درست نیست و تعهداتی که دولت آمریکا در برجام برعهده گرفته هنوز ناتمام مانده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط