10.6 C
Paris
Friday, April 19, 2024

دیدار ملکه بریتانیا با سفیر ایران در لندن

بنابه گزارش رسانه ها، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن، روز پنج شنبه با ملکه الیزابت دوم دیدار کرد و استوارنامه‌اش را تحویل داد. او و همسرش با کالسکه سلطنتی به کاخ باکینگهام رفتند.‌
آقای بعیدی نژاد در اینستاگرام خود نوشته است؛ ملكه انگلستان به گرمی استوارنامه را كه به امضای رياست محترم جمهوری رسيده بود، دريافت نمود.
سفیر ایران در لندن گفته است ملکه بریتانیا ابراز امیدواری کرده است که همکاری ایران و بریتانیا هر چه بیشتر منافع مردم دو کشور را برآورده کند.
آقای بعیدی نژاد گفته است در دیدار با ملکه بریتانیا ضمن تقدیم استوارنامه‌اش با ملکه الیزابت درباره شرایط نوین جهان معاصر گفتگو کرده است.
روابط ایران و بریتانیا به دنبال حمله بسیجی‌ها به سفارت بریتانیا در تهران تیره شده بود. اما این روابط در سال‌های اخیر بهبود یافته است. از تابستان سال جاری دو کشور روابط دیپلماتیکشان را به سطح سفیر ارتقا دادند.
آقای بعیدی نژاد توضیح داده است که طبق رويه‌های ديپلماتيک، سفرا در بدو ورود با تحويل رونوشت استوارنامه خود به وزارت امور خارجه، كار رسمی خود را به عنوان سفير آغاز می‌كنند ولی اصل استوارنامه را در زمان مناسب كه معمولا طول می‌كشد به ملكه می‌دهند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط