9.2 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

ده ها هزار تن از ساکنان شهر موصل درعراق آواره شده اند

گزارش رسانه ها از ادامه عملیات بازپس‌گیری شهر موصل در شمال عراق از نیروهای گروه تروریستی داعش، حاکی است که تعداد آوارگان این شهر نیز افزایش یافته است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری فرانسه، از ابتدای این عملیات در روز هفدهم اکتبر، ۷۳ هزار نفر از ساکنان موصل این شهر را ترک کرده‌اند.

همچنین این خبرگزاری گزارش داده که پنج درصد از مردانی که از موصل فرار می‌کنند به ظن همکاری با داعش از سوی نیروهای دولتی عراق بازداشت می‌شوند.

خبرگزاری رویترز نیز روز دوشنبه ۲۸ نوامبر، به نقل از ژنرال عبدالغنی اسدی، یکی از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش عراق نوشت که تاکنون هزار نفر از اعضای داعش طی عملیات ارتش عراق در شرق موصل کشته شده‌اند.
شش هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل، بزرگترین شهر شمال عراق، نیروهای ویژه ارتش عراق توانسته‌اند که کنترل نیمی از بخش شرقی این شهر را به دست گیرند.

این درحالی است که پیشمرگه‌های کرد و پلیس فدرال عراق از شمال و جنوب به این شهر حمله می‌کنند و شبه‌نظامیان شیعی نیز در شرق و غرب موصل متمرکز شده‌اند.

سرعت پیشروی نیروهای عراقی در روزهای آغازین عملیات بسیار بیشتر بود، زیرا بخش‌هایی که در آن روزها بازپس‌ گرفته می‌شد غیرمسکونی بود. فرمانده نیروهای ویژه ارتش عراق به رویترز گفته که این نیروها به بخش‌های مسکونی رسیده‌اند و اکنون موضوع حفاظت از غیرنظامیان مطرح است.

گروه تروریستی داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴، زمانی که بدون هیچ درگیری وارد شهر موصل شدند از سوی بخش مهمی از مردم این شهر که سنی‌مذهب هستند و از دولت مرکزی شیعه مذهب عراق دلخوشی ندارند، مورد استقبال قرار گرفتند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط