10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

دفاع وزیر کشور فرانسه از سیاستهای ضد مهاجرتی

بنابه گزارش رسانه ها، وزیر کشور فرانسه از سیاست اخراج گسترده پناهجویان از این کشور با وجود انتقاد و اعتراضهای فراوان دفاع کرد.

وزیر کشور فرانسه، ژرار کلمب، با دفاع از سیاستهای دولت فرانسه اعلام کرد که راهی به جز این کار برای دولت باقی نمانده است چرا که با مهاجرتهای گسترده‌ای به فرانسه مواجه هستیم. همچنین در اقدامی بی‌سابقه وزیر کشور فرانسه خواستار سرشماری پناهجویان شد.

بیش از ۹۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی درخواست پناهندگی در فرانسه داده اند و بیش از دو سوم از آنها با پاسخ منفی وزارت کشور فرانسه مواجه شده اند.

به گفته تشکل‌های حقوق بشری و دفاع از حقوق مهاجران، سرشماری پناهجویان امری کاملا غیرانسانی است چرا که اطلاعات اغلب این افراد که در زمره مخالفان کشورهای مبدا هستند را در اختیار حکومتهای دیکتاتور قرار می دهد.

سه تشکل بزرگ فرانسوی، امائوس، بنیاد پدر پی یر و سیماد با انتشار گزارشهای متعدد از سطح وسیعی از عدم احترام به قانون و حقوق بشر خواستار توقف روند سیاستهای دولت، خشونت و سرکوبها علیه پناهجویان شده اند.

دولت فرانسه می گوید تعداد پناهجویان در این کشور افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. این تعداد در سال ۲۰۱۶ ، ۸۵ هزار نفر بوده است و نسبت به سال ۲۰۱۵، ۶.۵ درصد افزایش داشته است و حال امروز ده هزار نفر به این پناهجویان اضافه شده است و دولت می گوید امکان و تجهیزات لازم برای میزبانی از این پناهجویان را ندارد.

وزارت کشور فرانسه قصد دارد همچنین بنوعی جداسازی پناهجویان را انجام دهد. عملی که به گفته مدافعان حقوق بشر مبانی اساسی انسانی را زیر سوال می برد. بیشترین تعداد اخراجها مربوط به افغانها است، افغانهایی که براحتی پس از تفاهمنامه میان دولت این کشور و اتحادیه اروپا در اکتبر سال ۲۰۱۶ اخراج می شوند. دولت افغانستان در ازای پذیرش پناهجویان این کشور بودجه ای از سوی اتحادیه اروپا دریافت می کند.

با آغاز روند اخراج افغانها فعالان حقوق بشر اعتراضهای زیادی به روشهای غیرانسانی داشته اند. در فرانسه اقدامهای اعتراضی زیادی در فرودگاههای محل اخراج افغانها صورت پذیرفت. دولت فرانسه از تمام شهروندانش می خواهد تا از سفر به افغانستان بدلیل خطرات تروریستی و جنگ پرهیز کنند و زمانی که به بررسی وضعیت پناهجویان می رسد غالبا اعلام می کنند خطری پناهجویان افغان را تهدید نمی کند و دلیل برای پذیرش آنها در خاک فرانسه وجود ندارد. تنها در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۴۸۰ افغان از خاک فرانسه اخراج و با خشونت به کابل فرستاده شده اند. بسیاری از این افغانها زندگی‌شان در معرض شدیدترین خطرها قرار دارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط