10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

دستگیری ۵ نفر از همکاران داعش در اسپانیا

مأموران پلیس اسپانیا ۵ نفر را به ظن همکاری با داعش بازداشت کردند. این افراد در اینترنت برای گروه‌های تروریستی تبلیغ می‌کردند و برای آنها عضو می‌گرفتند.
طی عملیاتی در اسپانیا، بلژیک و آلمان ۵ نفر دستگیر شده‌اند که گفته می‌شود از گروه جهادگرای “خلافت اسلامی” (داعش) حمایت می‌کردند.
وزارت کشور اسپانیا روز چهارشنبه (۲۸ سپتامبر/۷ مهر) اعلام کرد که طی عملیاتی در شهرهای بارسلون، ملیا در بخش اسپانیایی مراکش، ووپرتال و بروکسل پنج مظنون به فعالیت تروریستی دستگیر شدند.
این ۵ نفر متهم هستند که در یک حلقۀ “کاملا متشکل” برای داعش تبلیغ می‌کردند. به گفته پلیس اسپانیا ۴ نفر از این افراد اسپانیایی هستند و نفر پنجم مراکشی است.
این افراد برای تبلیغ به نفع داعش در تارنمایی به عنوان “اسلام به اسپانیایی” از شبکه‌های گوناگون اجتماعی در اینترنت استفاده می‌کردند.
تارنمای یادشده عمدتا به زبان اسپانیایی است، از آلمان و بلژیک هدایت می‌شود و بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر علاقه‌مند دارد.
به گفته مقامات پلیس اسپانیا در تارنمای یادشده در کنار آموزه‌های اسلامی، اخبار و تفسیرهایی منتشر می‌شود که می‌توانند هواداری از داعش تلقی شوند.
مقامات قضائی اسپانیا ۵ فرد مظنون را به تدارک حملات و عضوگیری برای “جهاد” متهم می‌کنند. به نظر آنها این حلقه “خطری جدی و مشخص برای امنیت اروپا” محسوب می‌شود.
پلیس اسپانیا تاکنون چندین گروه و حلقه تبلیغاتی را منهدم کرده که برای عملیات جهادی در عراق و سوریه عضوگیری می‌کردند.
مأموران پلیس پارسال ۱۴۳ نفر را به ظن همکاری با جهادگران دستگیر کرده‌اند که ۱۱۳ نفر آنها تبعه اسپانیا بودند و ۳۰ نفر دیگر تبعه سایر کشورها.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط