11.3 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

دستگیری زنان عضو داعش در پاریس

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان پاریس روز جمعه ۱۹ شهریور/ ۹ سپتامبر، در یک کنفرانس خبری به جزئیات دستگیری ٣ زن در رابطه با پیدا شدن یک ماشین مملو از کپسول گاز در پاریس پرداخت و گفت این ٣ نفر از سوی جهادگرایان متعلق به گروه دولت اسلامی یا داعش از سوریه و از طریق شبکه‌های مجازی رهبری می‌شدند.
به گفته دادستان پاریس، دستگیری این ٣ زن جهادگرا روز پنجشنبه گذشته باعث شد تا از وقوع حملات تروریستی در پاریس جلوگیری گردد. یک منبع نزدیک به پرونده افراد دستگیر شده گفته است که آنان میخواستند روز پنجشنبه ٨ سپتامبر در یکی از ایستگاه‌های راه آهن پاریس و حومه جنوب آن اقدام کنند.
دادستان پاریس از ٣ زن دستگیر شده بنام‌های “اینس مدنی”، “امل. س” و “سارا. ح”، یاد کرد و گفت اینس مدنی دختر مالک ماشینی است که روز یکشنبه گذشته با کپسول‌های گاز در منطقه “سن میشل” پاریس پیدا شد.
به گفته دادستان، “اینس مدنی” ۱۹ ساله، قبلاً بدلیل گرایش های رایکال اسلامی و رابطه با جهادگرایان بلژیک، نزد پلیس شناخته شده بود و چند روز پیش، بدون اطلاع منزل خانوادگی‌اش را ترک کرده است.
یکی از ٢ زن دیگر دستگیر شده، “سارا. ح” ۲۳ ساله، میخواسته به عقد تروریستی درآید که در ماه ژوئن امسال یک زوج پلیس را در حومه دورافتاده غرب پاریس سر برید.
بر اساس اظهارات دادستان پاریس، دوست پسر “سارا. ح” و دخترِ “امل. اس” نیز از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.
دادستان پاریس که در گذشته نیز نسبت به تمایل شماری از زنان جوان بعنوان داوطلبان جهاد هشدار داده بود گفت دستگیری‌های اخیر نشان میدهد که گروه دولت اسلامی در کنار مردان، زنانی را نیز مورد استفاده قرار میدهد که از طریق شبکه‌های مجازی به فعالیت‌های تروریستی می پیوندند.
به گفته دادستان پاریس از جمله ۲۸۰ نفر، ۵۹ زن در رابطه با قضایای تروریستی متهم شناخته شده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط