12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان

گزارش موسسه رتبه‌بندی شانگهای در خصوص ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان مربوط به سال ۲۰۱۷ منتشر شد. دانشگاه هاروارد در آمریکا، برای پانزدهمین سال متوالی، رتبه نخست در میان دانشگاه‌های برتر جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

در گزارش موسسه رتبه‌بندی شانگهای مربوط به برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷، ایالات متحده آمریکا با ۱۳۵ دانشگاه و بریتانیا با ۳۸ دانشگاه، در صدر فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

نظام رتبه‌بندی شانگهای که یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی در جهان است از سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد.

این نظام رتبه‌بندی از شش شاخص اصلی برای تعیین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان استفاده می‌کند. تعداد جایزه‌های نوبل و فیلدز، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی جهان همچون مجله‌های “ساینس” و “نیچر”، کیفیت و عملکرد سرانه آموزشی با درنظر گرفتن اندازه موسسه و تعداد استادان و دانشجویان، از جمله این شاخص‌ها هستند.

بر أساس این گزارش، دانشگاه آمریکایی هاروارد، همانند ۱۵ سال گذشته، در صدر این فهرست قرار گرفته است. دانشگاه‌های استنفورد آمریکا، کمبریج بریتانیا و “ام‌آی‌تی” در آمریکا در مکان‌های دوم تا چهارم فهرست رتبه‌بندی شانگهای قرار دارند. نام چهل دانشگاه برتر فرانسه هم در فهرست رتبه‌بندی شانگهای جای گرفته است.

دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند. نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست سال ۲۰۱۵ شانگهای قرار داشت.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط