7.4 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

خطر پشت میزنشینی به اندازه سیگار کشنده است

مطالعات علمی نشان می دهد که نشستن طولانی مدت، سلامتی افراد را به شدت به خطر می اندازد.

روز یک کارمند چطور شروع می شود؟ صبح با نشستن پشت فرمان، بعد پشت میز کار اداره، و بعد روی مبل خانه مقابل تلویزیون.
نشریه هافینگتون پست می نویسد مردم آمریکا از همیشه بیشتر وقتشان را در حال نشسته می گذرانند و به گفته پژوهشگران این مسئله صدمه بزرگی به بدنشان وارد می کند.

لوس آنجلس تایمز به تازگی با دکتر جیمز لوین مدیر بخش راه حل چاقی میو کلینیک، دانشگاه ایالتی آریزونا و خالق میزهای کار دارای تردمیل مصاحبه کرد.

لوین که سالها است روی اثرات مضر شیوه زندگی نشسته رو به افزایش مطالعه می کند، یافته هایش را در دو – سه جمله خلاصه کرد؛نشستن از سیگار کشیدن خطرناک تر است، مردم را بیشتر از بیماری ایدز، بدتر و سریع تر می کشد. یعنی در واقع نشسته ایم روی سنگ قبرمان.

لوین حتی یک واژه ساخته است؛ نشستن، سیگار کشیدن تازه است. ولی او تنها کسی نیست که به این مسئله باور دارد.

پژوهش ها نشان داده است که نشستن طولانی مدت خطر ابتلا به بیماریهایی مثل انواع سرطان، بیماری قلبی، و بیماری دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.

یکی از دلایلی که نشستن طولانی مدت را با سیگار کشیدن مقایسه کرده اند این است که نشستن طولانی مدت را با ورزش کردن، و یا غذای سالم خوردن نمی توان ترمیم کرد.

نشستن مثل سیگار کشیدن به طور واضح خیلی برای یک فرد ضرر دارد و تنها راهی که می توان جلوی خطر آن را گرفت این است که مدت زمان نشستن در یک جا را محدود کرد.

در اروپا نیز مطالعات نشان می دهد که برای هر یک ساعت نشستن خطر بیماری قلب و مرگ زودرس در یک فرد تا ۶ درصد افزایش می یابد.

خانم دکتر یانگ که مدیر پژوهش های رفتاری در کنسرسیوم کایزر پرمیننته در کالیفرنیای جنوبی است چندی پیش در گفتگویی به خبرگزاری رویترز گفت؛ مردم باید سعی کنند که مدت طولانی در یک جا ننشینند و هر از گاهی از جایشان بلند شده و حرکت کنند، علاوه بر نیم ساعت ورزشی که انجمن قلب آمریکا در روز سفارش می کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط