12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

ختنه زنان و ازدواج اجباری در اروپا

بنا به گزارشی که یورونیوز منتشر کرده، رسوم غیرانسانی ازدواج اجباری و ختنه زنان منحصر به گذشته و محدوده به جغرافیایی خاصی نیست. در اروپای قرن بیست و یکم نیز این اعمال انجام می شود. در این برنامه کندوکاو برخی از اشکال مختلف خشونت علیه دختران و زنان جوان وجود دارد، مانند بریدن آلت تناسلی زنانه و ازدواج اجباری را در دو کشور اروپایی بلژیک و بریتانیا.
به سختی می توان به آمار دقیقی از تعداد موارد ازدواج اجباری و ختنه زنان در اروپا دسترسی داشت. چون معمولا این اعمال یا قبل از ورود به فرد به اروپا انجام شده، یا در اروپا بطور مخفیانه انجام می شود. در تعدادی از موارد هم قربانی از حمایتهای پدر و مادر و کسانی که او را مجبور به این کار کرده اند برخوردار است.
ختنه زنان شامل برداشتن جزئی یا کلی دستگاه تناسلی خارجی زن و یا هر نوع آسیب دیگر به اندام تناسلی او، به دلایلی غیر پزشکی است. طبق گزارش یونیسف در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، ۲۰۰ میلیون زن و دختر در ۳۰ کشور جهان ختنه شده اند.
طبق آماری که پلتفورم «فمینیستهای جوان اروپا» منتشر کرده است، ۵۰۰ هزار زن در سراسر اتحادیه اروپا ختنه شده اند. بیشتر این زنان از کشورهای آفریقایی می آیند. خطر ختنه شدن، هر سال نزدیک به ۱۸۰هزار زن و دختر جوان را تهدید می کند.
۱۳۰۰ مورد ازدواج اجباری، سالانه در بریتانیا گزارش می شود که دختران در یک چهارم موارد زیر سن قانونی هستند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط