10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

حنیف حیدرنژاد؛ نامه سرگشاده به مریم رجوی

hanif_heydar-nejad

مسئولیت سلامتی برادران خود را با رهبری سازمان مجاهدین می دانیم 

خانم مریم رجوی
مطابق خبری که بامداد چهارم خرداد 1393 در یک رسانه حکومتی در ایران منتشر شد، مدحت المحمود، رئيس شورای عالی قضائی عراق از آمادگی دستگاه قضائی اين کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ايران برای تحويل سازمان مجاهدین که اینک در کمپ لیبرتی ساکن هستند، خبر داده و گفته است «درصورتی که درخواست تحويل برخی افراد اين گروه (منافقين) را مطرح کنند، از راه های قانونی اين درخواست از سوی وزارت امورخارجه به قوه قضائيه عراق ابلاغ خواهد شد و قوه قضائيه نيز موضوع را بررسی و اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.»[1]

چند روز پیشتر نیز ایسنا به نقل از آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه رژیم ایران نوشته بود که او در دیدار با رئیس قوه قضائیه کشور عراق درخواست کرده بود تا «منافقینی که در کشور عراق هستند طبق موافقتنامه‌های موجود میان ایران و عراق به کشور ایران باز گردانده شوند تا مورد محاکمه عادلانه قرار گیرند.» [2]

انتشار اخبار استرداد ساکنین لیبرتی به جنایتکاران حاکم بر ایران در بالاترین سطوح قضائی دو کشور در یک فاصله زمانی کوتاه نشان از زمینه سازی های سیاسی و روانی برای اجرای این هدف دارد.

شورای ملی مقاومت تحت رهبری شما نیز پس از سخنان آخوند لاریجانی، با تاخیری چند روزه نسبت به جدیت و خطرناک بودن “نیات شوم رژیم برای به راه انداختن يك حمام خون ديگر در ليبرتی” هشدار داده بود.[3]

خانم رجوی
جدی بودن خطر استرداد، کابوس هولناکی را برای خانواده ساکنین لیبرتی موجب شده است. شما خود در سخنرانی برای پارلمانترهای کانادا از کشته شدن 116 نفر از ساکنین اشرف و لیبرتی توسط حمله نیروهای زمینی یا آتشباری خمپاره نیروهای عراقی به آنها و مجروح شدن 1350 نفر دیگر خبر داده و به کشته شدن 20 نفر دیگر بخاطر کمبود امکانات درمانی اشاره کرده اید. [4] و اینک حتی از “خطر یک حمام خون دیگر” نیز سخن می گویئد. همه این ها از جدی و فوری بودن خطری حکایت دارد که ساکنین لیبرتی با آن روبرو می باشند. خانواده و بستگان ساکنین لیبرتی با این کابوس، شب را به روز می رسانند.

ما نگران جان و سلامتی براداران خود، سلیمان و رحمان حیدری هستیم. شما به نامه سرگشاده قبلی ما و درخواستمان برای برقراری ارتباط با برادرانمان پاسخی ندادید.[5] از طریق شماره تلفنی که مربوط به یونامی (دفتر هماهنگی سازمان ملل در امور ساکنین لیبرتی در عراق) نیز موفق به ارتباط با آنها نشنیدم زیرا یونامی تاکید می کند ارتباط مستقیمی با ساکنین لیبرتی نمی تواند برقرار کند. در چنین شرایطی شما مسئول هستید تا نگرانی خانواده ساکنین لیبرتی را جدی گرفته و به آن پاسخ دهید. موضوع، موضوع جان 2744 انسان است. چرا نگرانی خانواده های ساکنین لیبرتی را جدی نگرفته و به آن پاسخ نمی دهید؟ مگر شما به نمایندگان پارلمان کانادا شکایت نمی کنید که وکلای ساکنین لیبرتی اجازه پیدا نمی کنند تا به کمپ وارد شده و با آنها ارتباط برقرار کنند، پس چرا خود شما مانع ارتباط خانواده ها با بستگانشان در لیبرتی می شوید؟

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بسیار خوشحال خواهد شد حتی اگر یکی از ساکنین لیبرتی به ایران تحت حاکمیت آنها مسترد گردد. شما ادعا می کنید هر یک از ساکنین لیبرتی دو وکیل مجرب در اختیار دارد. چرا شما از خانواده ها برای انتقال بستگانشان از عراق کمک نمی گیرید؟ تصمیم گیری در این مورد که دیگر به عهده دولت عراق یا دولت ایالات متحده آمریکا یا سازمان ملل نمی باشد. این شما هستید که می توانید از خانواده ها کمک بگیرید یا بر سر آن مانع ایجاد کنید. از همین رو مسئولیت عدم ارتباط با ساکنین لیبرتی و در نتیجه محروم شدن آنان از کمک های احتمالی که خانوادها یشان می توانند برای خروج آنها از عراق فراهم کنند را متوجه رهبری سازمان مجاهدین می دانیم.

از شما می خواهیم امکان ارتباط ما با برادرانمان و همچنین ارتباط خانواده های ساکنین لیبرتی با بستگانشان را با یکدیگر برقرار سازید و تمام امکانات خود را برای خروج سریعتر آنها از عراق بکار گرفته و خانواده ها را در جریان جزئیات اقدامات خود قرار دهید. یک گاهشمار و ساعت شمار خبری بر روی سایت رسمی مجاهدین ایجاد کنید و در آنجا به صورت شفاف و مسئولانه ساعت به ساعت و روز به روز تمام ارتباطات رسمی انجام شده با مقامات سازمان ملل، دولت عراق و دولت ایالات متحده آمریکا برای انتقال ساکنین لیبرتی شامل: تلفن های انجام شده، نامه یا ایمیل های های ارسالی، ملاقات های انجام شده، همراه با پاسخ های دریافتی را به اطلاع افکار عمومی برساند.

کوتاهی شما در این مورد تنها می تواند این شک را تقویت کند که شما عامدانه خواهان باقی ماندن ساکنین لیبرتی در عراق هستید، در نتیجه مسئولیت جان آنها را با شما می دانیم. اگر اینطور نیست بگذارید تا خانواده های ساکنین لیبرتی با آنها ارتباط برقرار کنند. به مردم پاسخگو باشید.

4 خرداد 1393/ 25 مه 2014

آدرس تماس
http://www.hanifhidarnejad.com
hanifhidarnejad@yahoo.de

نریمان حیدری، قهرمان حیدری (حنیف حیدرنژاد)

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط