9.7 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

حمایت مجاهدین خلق از داعش

org-z14027770061f0cbae459559738ea25531196603dbf3561384e

همزمان با انتشار تصاویر عملیات وحشیانه گروه دولت اسلامی عراق و شام (موسوم به داعش) رسانه های وابسته به مجاهدین خلق (منافقین) در همراهی با رسانه های وابسته به عربستان سعودی به حمایت از این گروه می پردازند.

به گزارش کلمه، گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران که بارها در عرصه بین المللی و نیز افکار عمومی ایران به علت سوابق و فعالیت های تروریستی خود محکوم شده است، در رسانه های وابسته به خود از جنایتکاران داعش حمایت می کند و شورش خونین آنها را “اقدام انقلابی مردم مظلوم عراق” و عامل آن را “انقلابیون” می خواند.

به نظر می رسد سران فرقه رجوی که به نظر می رسد از تحت فشار قرار گرفتن دولت مالکی خرسند شده اند و آرزوی احیای اردوگاه اشرف را در سر می پرورانند، به جایی رسیده اند که حتی از حمایت از جنایتکاران قسی القلبی همچون تکفیری های داعش هم ابایی ندارند.

یکی از سایت های متعلق به این سازمان تروریستی در خبرهای متعددی به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از داعش پرداخت. این سایت همچنین به نقل از یک فرمانده سابق ارتش عراق نوشت که شورش های اخیر، جنگ سنی ها با دولت فرقه ای حاکم است و آنها تا نبرد نهایی و شکست ارتش عراق در بغداد به اقدامات خود ادامه خواهند داد.

در خبری دیگر، گزارش العربیه رسانه وابسته به عربستان سعودی از سوی مجاهدین خلق به تفصیل بازنشر شد که در آن اساسا فعالیت داعش در عراق انکار شده است! در این خبر به نقل از یک چهره سیاسی وابسته به رژیم بعثی صدام آمده است که “این انقلاب مردم مظلوم عراق است که حقوقشان را می خواهند.”

رسانه منافقین همچنین به نقل از حسام الدین دلیمی نوشت که “خدا می داند که داعشی در کار نیست و فقط انقلابیون عشایر هستند؛ مردم شورش و انقلاب کردند” و “آنچه ما به اذن خدا انتظارش را می کشیم، آزادسازی بغداد است.”

حمایت منافقین از داعش البته عجیب نیست؛ چرا که بر اساس اخبار موجود، تعداد قابل توجهی از نیروها و به ویژه تعدادی از سران ارتش بعث عراق و برخی نزدیکان صدام نیز به داعش پیوسته اند و فرقه رجوی نیز حیات خود را از دو دهه قبل به صدام و سپس به بازماندگان حزب بعث گره زده بود.

این گروه سابقه وابستگی و تغذیه مالی از رژیم صدام در دوران جنگ ایران و عراق و نیز همدستی با وی در سرکوب و کشتار شیعیان و کردهای عراق در جریان اعتراضات مردمی به رژیم دیکتاتوری صدام را دارد.

برخی رسانه های غربی و عربی نیز اخیرا تلاش می کنند تا اقدامات خشونت بار و جنایتکارانه داعش و بعثی های پیوسته به آن را به مخالفت سیاسی با نوری مالکی تقلیل دهند و یا به جنگ شیعه- سنی تبدیل کنند.

منبع؛ سایت روشنگری

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط