8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

حادثه مرگ بهمن گلبار‌نژاد دوچرخه‌سوار ایرانی در پارالمپیک ریو

بهمن گلبار‌نژاد، دوچرخه سوار ایرانی هنگام رقابت در مسابقات پارالمپیک ریو دچار سانحه شده و بر اثر جراحات درگذشته است.
کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ آقای گلبارنژاد را ایست قلبی گزارش کرده است.
بهمن گلبارنژاد، ۴۸ ساله، روز شنبه در گروه سی ۴-۵ مسابقات دوچرخه سواری مشغول رکاب زدن در جاده بود که دچار این سانحه دلخراش شد.
کمیته برگزاری پارالمپیک ریو اعلام کرده، او در هنگامی که در بالاترین نقطه بخش کوهستانی مسیر مسابقه قرار داشت دچار سانحه شده است؛ “آمبولانس این ورزشکار را به بیمارستان یونیمد ریو در منطقه بارا که در نزدیکی محل مسابقات بود منتقل کرد اما او متاسفانه لحظاتی بعد درگذشت.”
بهمن گلبارنژاد از ورزشکاران باسابقه کاروان پارالمپیک ایران بود که چهارسال پیش در پارالمپیک لندن هم حضور داشت.
این دومین رقابت بهمن گلبارنژاد در پارالمپیک ریو یود. او روز چهارشنبه هم در کلاس سی ۴ رقابت کرد و چهاردهم شد.
تحقیقات در مورد مرگ این ورزشکار ایرانی آغاز شده است و پرچم ایران در پارالمپیک ریو به احترام او نیمه افراشته شده است.
همزمان کمیته المپیک ایران در توییتی علت مرگ این ورزشکار ایرانی را چنین گزارش کرده است: “بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار #پارالمپیک به علت شیب محل مسابقه با زمین‌خوردگی مواجه شد و به دلیل شکستگی گردن فوت کرد.”
قرار است روز یکشنبه در مراسم اختتامیه پارالمپیک ریو هم به احترام بهمن گلبارنژاد حاضران یک دقیقه سکوت کنند.
آن طور که کمیته پارالمپیک اعلام کرده مسابقه جاده کلاس سی ۴-۵ صبح روز شنبه (۱۷ سپتامبر – ۲۷ شهریور) در مسیر گرومری که برای مسابقات المپیک امسال هم از آن استفاده شده، آغاز شده بوده است.
این مسیر متفاوت از مسیر ویستا چاینی‌زا است که چند هفته پیش دوچرخه‌سوار هلندی، آنیمایک ون ولوتن، در جریان مسابقات المپیک در آن دچار سانحه شد و برای مدتی بیهوش شد.
مسیر ویستا چاینی‌زا که گفته شده پر از نقاط پر فراز نشیب و کوهستانی است در مسابقات پارالمپیک مورد استفاده قرار نگرفت.
بنا بر آنچه کمیته پارالمپیک گزارش کرده، سانحه برای بهمن گلبارنژاد در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه صبح به وقت محلی و در نخستین بخش کوهستانی از مسیر گرومری روی داده است.
آن طور که گزارش شده خدمات امدادی و پزشکی اولیه در محل سانحه صورت گرفته اما هنگامی که امدادگران متوجه متوقف شدن ضربان قلب آقای گلبارنژاد شده‌اند، او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.
فیلیپ کروِن، رئیس کمیته پارالمپیک پس از این سانحه گفت: “این خبر بسیار دلخراش بود و در همه ما در پارالمپیک در این لحظات خود را در غم خانواده و دوستان آقای گلبارنژاد و کاروان ورزشی ایران و کمیته ملی المپیک این کشور شریک می‌دانیم.”
“خانواده پارالمپیک یک‌پارچه در غم این حادثه تاسف‌بار فرو رفته و اندوه ناشی آن بر پارالمپیک شگفت‌انگیز ریو سایه انداخته است.”
درگذشت بهمن گلبارنژاد در جریان مسابقه، نخستین حادثه مرگبار حین مسابقات المپیک و پارالمپیک در نیم قرن گذشته است.
آخرین حادثه دلخراش مربوط به المپیک رم در سال ۱۹۶۰ است که طی آن دوچرخه‌سوار دانمارکی اینمارک یانسن، در جریان مسابقات ۱۰۰ کیلومتر جاده دچار سانحه شد و درگذشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط