8 C
Paris
Friday, April 19, 2024

جنجال انتشار کاریکاتور اسلام شناس سوئیسی در شارلی اِبدو

هفته نامه «شارلی اِبدو» به دنبال انتشار کاریکاتوری از طارق رمضان، اسلام شناس سوئیسی که متهم به تجاوز جنسی شده، تهدیداتی مرگبار دریافت کرده است.

به دنبال تهدیدات صورت گرفته علیه هفته نامه «شارلی اِبدو» در فرانسه دادستانی پاریس تحقیق قضایی در این مورد را آغاز کرد.

در کاریکاتور «شارلی اِبدو» طارق رمضان در حالی که آلت جنسی اش در حالت نعوظ قرار دارد، در برابر اتهام ارتکاب تجاوز جنسی مدعی می شود که خود وی رکن ششم اسلام است.

 

 

 

 

طارق رمضان

به دنبال انتشار این کاریکاتور تهدیدات بسیاری در شبکه های اجتماعی علیه «شارلی اِبدو» صورت گرفت، تهدیداتی که باعث شد تا دادستانی پاریس تحقیق برای «تهدید نوشتاری به مرگ» و «تشویق عمومی به اقدامی تروریستی» را آغاز کند.

دفتر هفته نامه فکاهی «شارلی اِبدو» در ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی مورد حمله ای مسلحانه قرار گرفت. گروهی از اعضای تحریریه این هفته نامه در آن حمله جان خود را از دست دادند.

مدیر مسئول هفته نامه «شارلی اِبدو» روز دوشنبه در مصاحبه با یک رادیوی فرانسوی تاکید کرد که تهدیدات علیه این نشریه «هرگز» متوقف نشده بود. وی تاکید کرد: «بر مبنایی اصولی، تهدیدات را جدی می گیریم و شکایت می کنیم.»

طارق رمضان به دنبال موج اخیر افشاگری های زنان علیه برخی مردان بانفوذ، از سوی دو زن متهم به تجاوز جنسی شده است.

علاوه بر این در روزهای اخیر چهار تَن از شاگردان طارق رمضان در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی در گفتگو با نشریه ای سوئیسی مدعی شده اند که از سوی طارق رمضان مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند و با او روابط جنسی داشته اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط