12.9 C
Paris
Tuesday, April 16, 2024

جزئیاتی از دستگیرشدگان بزرگ‌ترین شبکه رواج فساد در زاهدان!

گروه اینستاگرامی هیزم در معرفی خود نوشته بودند که قصد «ارزش بخشیدن» به چوب را دارند و معتقدند عشق به طبیعت «تنها اصل جاودانه زندگی بشره» اما حالا آنها توسط سپاه پاسداران دستگیر شده و از آنها به عنوان «بزرگ‌ترین شبکه سازمان یافته مدلینگ و رواج فساد در زاهدان» نام برده می‌شود.
مرکز اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه ۲۵ مهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ نفر را به اتهام دست داشتن در «نفوذ فرهنگی و رخنه به اعتقادات جوانان شیعه و سنی استان» دستگیر کرده و مدعی شد که «این شبکه مدلینگ با جذب تعداد زیادی از دختران و پسران به طور غیرقانونی و زیرزمینی، آنها را اغفال کرده و در حالت‌های مختلف از آنها تصویربرداری می‌کرده است.»
اما یک شهروند ساکن زاهدان به صدای آمریکا می‌گوید که همه این هیاهوها بر سر یک گروه اینستاگرامی است که صنایع دستی چوبی می‌فروخته‌اند.
این شهروند ساکن زاهدان که مایل به افشای نامش نیست توضیح می‌دهد که مطمئن نیست تمامی افراد بازداشت شده مرتبط با گروه اینستاگرامی «هیزم» باشند اما او لااقل دو تن از زنان بازداشت شده را می‌شناسد که با ساخت زیورآلات چوبی و فروش آن از طریق این گروه اینستاگرامی امرار معاش می‌کرده‌اند.
با این حال در اطلاعیه سپاه سیستان و بلوچستان آمده که «فراهم کردن فساد و ترویج ابتذال و فحشا در جامعه به خصوص جوانان در شبکه‌های مجازی و آتلیه‌های زیر زمینی، رواج مدلینگ و عکاسی‌های غیرمجاز و انتشار آن در فضای مجازی در جهت کسب درآمد نامشروع و غیر اخلاقی از جمله جرائم این گروه است.»
شهروندی که با صدای آمریکا گفت‌وگو می‌کند از آزادی زنان دستگیر شده خبر می‌دهد اما می‌گوید که در پی این دستگیری‌ها جوی از ناامنی و ترس در میان جوانانی ایجاد شده که با کمترین امکانات تبلیغی برای کسب درآمد تلاش می‌کنند.
محمد مرزیه دادستان زاهدان نیز به خبرگزاری میزان گفته که از ۱۱ نفر دستگیر شده، ۹ نفر آزاد شده‌اند.
پیش از این و در تاریخ ۱۷ شهریور نیز پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که سه عضو یک «شبکه مدلینگ» که به گفته او «باعث فساد و بی بند و باری» در شبکه‌های مجازی شده بودند، دستگیر شده‌اند.
به گفته او، این شبکه زنان جوان مستعد برای مدلینگ را در آرایشگاه‌ها شناسایی کرده و سپس از آنها برای تبلیغ محصولات عکاسی می‌کرده‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط