12.9 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

جریمه ۱۴ میلیارد دلاری بزرگترین بانک آلمان توسط آمریکا

وزارت دارائی آمریکا اعلام کرد دویچه بانک را به خاطر معاملات زیان‌بار در مستغلات، ١٤ میلیارد دلار جریمه می کند. مقامات بزرگترین بانک آلمان اعلام کردند که حاضر به پرداخت چنین جریمه سنگینی نخواهند بود.
رقم 14 میلیارد دلار اعلام شده، سنگین ترین جریمه ای است که تاکنون از سوی آمریکا علیه یک بانک خارجی تعیین شده است. این وزارتخانه در سال 2014، “بانک آف آمریکا” را به 16 میلیارد و 650 میلیون دلار جریمه محکوم کرد. در چارچوب جبران خسارت سرمایه‌گذاری‌های نامناسب در بازار بین‌المللی مستغلات، تاکنون چندین بانک خارجی از سوی آمریکا جریمه شده‌اند.
مسئولان “دویچه بانک” ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان مذاکرات مقامات آمریکائی به دریافت جریمه کمتر رضایت بدهند. این مذاکرات از چند ماه پیش جریان دارد. اما سخنگوی “دویچه بانک” به رسانه‌های آلمانی گفته است: «ما تازه در آغاز مذاکرات هستیم».
روزنامه “دی تسایت” آلمان، به نقل از مسئولان “دویچه بانک” می نویسد: «ما حاضر نخواهیم بود جریمه ای چنین سنگین را بپذیریم، اما رقمی قابل مقایسه با جریمه بانک‌های رقیب را خواهیم پذیرفت». مسئولان این بانک قبلاً خود را برای پرداخت 5 میلیارد و 500 میلیون دلار جریمه آماده کرده بودند.
این نخستین بار نیست که مسئولان آمریکائی، “دویچه بانک” را به پرداخت جریمه سنگین محکوم می کنند. در ماه آوریل سال 2015 نیز این بانک به دلیل «خرابکاری در بهره‌ها»، به پرداخت ٢،۵ میلیارد دلار جریمه محکوم شد. مقامات آمریکائی در آن زمان اعلام کردند که “دویچه بانک” در آمریکا با شدت بیشتری تحت کنترل قرار خواهد گرفت. این بار وزارت دارائی آمریکا، “دویچه بانک” را متهم کرده که میلیاردها دلار اوراق بهادار فاقد ارزش واقعی را در بازار مسکن سراسر جهان فروخته است.
طلب 14 میلیارد دلار جریمه از “دویچه بانک” سبب شد که ارزش سهام این بانک در بورس، حدود هفت درصد کاهش یابد.
مقر اصلی “دویچه بانک” که یک کنسرن چندملیتی است در شهر فرانکفورت قرار دارد. بزرگترین بانک آلمان، بدون جریمه سنگین آمریکا هم از مدت ها پیش با دشواری‌های مالی سنگینی روبرو بوده است. در ماه ژوئن امسال اعلام شد که این بانک یک چهارم شعبه‌های خود را می بندد و حدود 3 هزار تن از کارمندان خود را اخراج می‌کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط