12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

جام زهر ژنو را بواقع چه کسانی باید سر بکشند؟!

radjavi-iran-5+1-24-11-2013-jeneve

صورت مسئله اصلی و توافق ژنو هیچ ربطی به تحلیل های آبکی مجاهدین ندارد…

حل مسالمت آمیز چالش هسته ای غرب با ایران یا حداقل نشانه های مثبت و امیدوارکننده آن به مذاق هرکس خوش آمده باشد؛ اما برای مجاهدین به منزله جام زهری است که بر خلاف هیاهوی رسانه ای و وارونه نمایی های معمول ناگزیر باید تا ته آن را سر بکشد. این ادعا را می شود از واکنش های شتابزده و بغض آلود و هراسان مجاهدین در همین یکی دو ماه اخیر دریافت. مجاهدین البته اصرار دارند از تعبیر نوشیدن جام زهر برای تحقیر مقامات ایران استفاده کنند، اما خود بهتر می دانند توافق مورد نظر فی النفسه حامل این پیام است که مجاهدین باید فاتحه استراتژی جرقه و جنگ را برای همیشه بخوانند. اما نکته اینجا است که مجاهدین علیرغم کوبیدن بر طبل زهر توافق اتمی اما در همان حال همچنان غرب و آمریکا را بابت توافق ژنو نکوهش و بعضا مورد تحقیر قرار می دهند. تا آنجا که چند ماه پیش حسن داعی مدعی شد ظریف و تیم او توانسته آمریکا را در مذاکرات دور بزند و حتی مدعی شد؛ آمریکایی ها در حمله به افغانستان هم گول تیم ظریف را خورده و وارد مهلکه حمله به افغانستان شده اند. آخرین ورژن از این خودزنی های مضحک که کماکان در قالب همان ادعای خوراندن زهر توافق اتمی به ایران بیان شده می توان در اظهارات سراسر متناقض محمد محدثین با الاهرام دنبال کرد. وی در این گفتگو با صراحت درباره امتیازاتی که ایران به دست آورده می گوید:

“این توافق به رژیم ایران امتیازات بسیاری داده است که از جمله نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است، قبول غنی‌سازی تا حد۵%، و تعطیل نکردن سایتهای فوردو و اراک، عدم پذیرش پروتکل الحاقی و بازرسیهای سرزده، و نپذیرفتن بازرسی از سایت پارچین، خارج نکردن اورانیوم ۲۰ درصدی به خارج از ایران و اکتفا کردن به تبدیل آن به میله یا اکسید کردن آن و غیره، از جمله دستاوردها و امتیازاتی است که آمریکا و اتحادیه اروپا با قبول آنها یک خطای فاحش مرتکب شدند، در نتیجه این رژیم درست می گوید که نمی توانسته به چیزی بیشتر از آن‌چه به دست آورده برسد، زیرا هرچیزی بیشتر از این به ‌معنی قبول بمب برای رژیم است، به بیان دیگر کشورهای ۱+۵ بر سر این میز بودند و رژیم روی فرضیه یی سرمایه گذاری می کرد که آن را قادر می سازد از این امتیازات با فریبکاری و مخفیکاری برای ادامه پروژه بمب اتمی استفاده کند.” تاکید روی جملات از جانب ما است.

با چنین برداشتی معلوم نیست محدثین از کدام زهر اتمی صحبت می کند! می شود این تعبیر را با این فرض ملحوظ واقعی پنداشت که توافق مذکور راه بر ساخت بمب اتمی ایران را مسدود کرده است. این در حالی است که این ادعا را تنها و تنها مجاهدین مطرح کرده اند. حتی با فرض این که جمهوری اسلامی در مسیر ساخت بمب اتم هم بوده، اظهارات محدثین به طور تلویح و آشکار به دروغ یا به راست کماکان بر این نکته تاکید دارد که توافق ژنو آنچنان که باید و شاید مسیر دستیابی به بمب اتمی را مسدود نکرده است. محدثین برای اثبات این ادعا بیش از هر چیز از اظهارات مقامات جمهوری اسلامی مایه می گذارد و به استناد برخی از آنها می گوید:

“این توافق رژیم را به پذیرش ورود بازرسان به سایتهای مخفی که طی سالهای اخیر آنها را ساخته ملزم نمی کند، … باید خاطرنشان کرد که فریبکاری و نیرنگ جزو روشهای رژیم آخوندی در ده سال گذشته بوده، و تصادفی نیست که هنوز جوهر توافقنامه خشک نشده مقامات این رژیم زمینه را برای نقض آن آماده می کنند، به‌نحوی که صالحی معاون روحانی، و رئیس آژانس انرژی اتمی رژیم، روز اول دسامبر گفت ایران هرگز از نیروگاه آب سنگین اراک دست برنخواهد داشت این خط قرمز ما در مذاکرات با قدرتهای جهانی است، روسیه یک نیروگاه اتمی دیگر هم خواهد ساخت که سالانه ۴هزار مگاوات برق تولید می کند، … عباس عراقچی معاون وزیر خارجه آخوندها در همین روز طی یک اشاره آشکار به ادامه پروژه تسلیحاتی رژیم گفت: ما پذیرفتیم که برنامه خودمان را از نظر کمی پیش نبریم، اما از نظر کیفیت پیشرفت وجود خواهد داشت و زیرساخت کامل حفظ خواهد شد، تمامی این اقدامات به شکلی انجام می شود که اساس برنامه اتمی ایران را به‌طور کامل حفظ کند و هیچ عقب‌نشینی در کار نیست.. ما ۱۹هزار سانتریفیوژ نسل اول داریم و الآن روی سانتریفیوژهای پیشرفته تر کار می کنیم.”

با این اوصاف معلوم نیست منظور محدثین از جام زهر اتمی چیست؟ اگر ادعاهای محدثین مبنی بر دور خوردن ۱+۵ و ادامه زمینه های بالقوه فعالیت برای ساخت بمب اتمی ملاک بگیریم، در این صورت آن که باید جام زهر ژنو را سر بکشد مجاهدین و رهبری آن است؛ چون توافق ژنو از یک سو راه بر حمله نظامی آمریکا به ایران را بسته و هم اینکه ایران کماکان به فعالیت های به قول مجاهدین جنگ طلبانه و توسعه طلبانه که بر ساخت بمب اتم متکی است ادامه خواهد داد! و مهمتر از همه این که پروژه بحران سازی ایران اتمی که بیش از یک دهه است با نیت جنگ افروزی و سرنگون کردن جمهوری اسلامی کلی هزینه و آبروریزی روی دست مجاهدین گذاشته به سراب تبدیل شده است. اما بر خلاف محمل بافی های محدثین صورت مسئله اصلی و توافق ژنو هیچ ربطی به تحلیل های آبکی مجاهدین ندارد. واقعیت امر این است که آنچه تاکنون جمهوری اسلامی بابت فعالیت های هسته ای متحمل شده محصول برخی لجاجت ها و ندانم کاری ها بوده و نه بخاطر ساخت بمب اتم.

 

بهار ایرانی- مجاهدین دبلیو اس

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط