8.5 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا و پرتغال هم‌ گروه شد

بنابه گزارش خبرگزاری ها، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی روسیه برگزار شد و ۳۲ تیم ملی فوتبال حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

ایران در گروه دوم با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شده است و باید اولین بازی‌اش را مقابل مراکش برگزار کند که بدون گل خورده به جام جهانی رسیده.

مصاف ایران و اسپانیا هم اولین جدال دو تیم در تاریخ فوتبال است. پیشتر، تیم‌های ملی نوجوانان دو کشور در جام جهانی نوجوانان به مصاف هم رفتند که برتری نصیب اسپانیا شد.

پرتغال اولین تیم تکراری همگروه برای ایران در تاریخ جام جهانی است. این تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل ایران به برتری رسید.

گروه A: روسیه، اروگوئه، مصر، عربستان

گروه B: پرتغال، اسپانیا، ایران، مراکش

گروه C: فرانسه، پرو، دانمارک، استرالیا

گروه D: آرژانتین، کرواسی، ایسلند، نیجریه

گروه E: برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان

گروه F: آلمان، مکزیک، سوئد، کره‌جنوبی

گروه G: بلژیک، انگلیس، تونس، پاناما

گروه H: لهستان،‌ کلمبیا، سنگال، ژاپن

گوی حاوی نام روسیه میزبان جام جهانی به عنوان تیم نخست گروه A از گلدان خارج شد.

گری لینه‌کر مجری انگلیسی مراسم برای حاضران نحوه قرعه کشی را توضیح داد. او گفت حاضرم در جام جهانی یک ضربه پنالتی بزنم تا این که این لحظات هیجان انگیز و حساس را میزبانی کنم.

جیانی اینفانتینو پس از رئیس جمهور روسیه برای حاضران صحبت کرد. رئیس فیفا گفت: «افتخار خیلی بزرگی برای من است که اینجا هستم و قرعه کشی جام جهانی را تجربه می‌کنم.»

مراسم با سخنرانی ولادیمیر پوتین آغاز شد. رئیس جمهور روسیه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان حاضر در مراسم ابراز امیدواری کرد که جام جهانی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

پوتین گفت روسیه تمام اقدامات لازم برای یک جام جهانی خوب را تدارک دیده است.

یولن لوپتگی سرمربی اسپانیا پس از قرعه‌کشی گفت: «گروه سخت و پیچیده‌ای است و بازی‌های خیلی سختی را پیش رو خواهیم داشت. هیچ کس تیم‌های حاضر در گروه ما را آسان نمی‌داند.»

لوئیز فیگو ستاره سابق پرتغالی فوتبال جهان که مهمان شبکه سوم صداوسیما بود، گفت: «دوست داشتم با ایران نمی‌افتادیم. این احتمال وجود دارد که ایران از گروهش صعود کند. ایران می‌تواند با گرفتن امتیاز جلوی مراکش خودش را جلو بیندازد. شروع تورنمنت بسیار مهم است.»

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم گفت: «از قرعه ایران نمی‌توانم خوشحال باشم. اسپانیا و پرتغال دو تیم خاص برای من هستند. دوست داشتم با روسیه همگروه شویم.»

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط