12.9 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

تور اروپایی امامان ضد ترور از پاریس تا برلین

بنابه گزارش صدای آلمان، امامان مساجد کشورهای مختلف که در سفری نمادین علیه ترور از پاریس حرکت کرده بودند، به برلین رسیدند و یاد قربانیان حمله تروریستی اسلام‌گرایانه در دسامبر گذشته در این شهر را گرامی داشتند. برخی از این امامان تهدید شده‌اند.

حدود ۶۰ تن از امامان مساجدی از کشورهای مختلف روز شنبه (۸ ژوئیه/ ۱۷ تیر) در حرکتی نمادین علیه ترورهای اسلام‌گرایانه، تور اروپایی خود را از شانزه‌لیزه پاریس آغاز کردند.
آنها پس از به جای آوردن نماز در خیابان شانزه‌لیزه، جایی که یک افسر پلیس فرانسه در آوریل سال جاری جان خود را در یک تیراندازی از دست داد، سوار اتوبوس شده و به سمت برلین به راه افتادند.
به گفته حسین دراویش، امام مسجد شهر “نیم” فرانسه، قصد امامان از این سفر رساندن “پیام انسان‌دوستی و برادری علیه تروریسم” به گوش جهانیان است. روحانیان مسلمان شرکت‌کننده در این حرکت از جمله از فرانسه، بلژیک، بریتانیا، تونس و آلمان هستند. قرار است که در مسیر این سفر روحانیان دیگری نیز به این امامان بپیوندند.
این گروه قصد دارد در شهرهایی که قربانی حملات تروریستی بوده‌اند توقف کند و در سالروز حمله تروریستی نیس، به این شهر برسد. برلین و بروکسل از جمله شهرهای اروپایی هستند که حملات تروریستی منسوب به گروه “دولت اسلامی” (داعش) در آنها رخ داده است. سفر امامان مساجد ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر)، روز برگزاری جشن ملی فرانسه، با بازگشت این روحانیان به پاریس، به اتمام خواهد رسید.
حسن شلقومی، امام پیشین شهر درانسی و مارک هالتر، نویسنده یهودی فرانسوی، مبتکران این حرکت بوده‌اند. شلقومی پیش از آغاز سفر ابراز امیدواری کرده بود که افراد مؤمن بیشتری به این حرکت بپیوندند. او گفته بود: «ما نباید اسلام را به دست وحشی‌ها و قاتلان بسپاریم».
برلین، پس از شانزه‌لیزه، دومین توقف‌گاه این گروه بود. آنها در میدان “برایت‌شاید”، جایی که انیس عامری اسلام‌گرا در ماه دسامبر گذشته با کامیون به میان جمعیت حاضر در بازار کریسمس رفته و ۱۲ نفر را کشته بود، یاد قربانیان این حادثه تروریستی را گرامی داشتند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط