10.2 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

تهدید دو هواپیمای تجسسی آمریکا از سوی ایران برفراز خلیج فارس

بنا به گزارشی که از طرف مقام های پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ارسال شده، ایران دو هواپیمای تجسسی نیروی دریایی آمریکا را در روز شنبه در نزدیکی قلمرو دریایی ایران در خلیج فارس به حمله تهدید کرده است.
فاکس نیوز می گوید، تهدید این هواپیما‌های تجسسی نیروی دریایی، تازه‌ترین رویداد در زنجیره حوادث اخیر دررویارویی ایران و آمریکا در خلیج فارس است.
این مقام‌های وزارت دفاع آمریکا به فاکس نیوز گفته اند، در روز شنبه ۱۰ سپتامبریک هواپیما « پی -۸ پوسیدون» به همراه ۹ خدمه ویک «ای پی-۳ ایری» به همراه ۲۴ خدمه در ماموریتی در ۱۳ مایلی سواحل ایران در تنگه هرمز در حال پرواز بودند.
طبق این گزارش، در جریان پرواز این هواپیما‌ها، نیروهای نظامی ایران به این دو هواپیما هشدار دادند یا تغییر مسیر بدهید یا باخطر سرنگونی مواجه خواهید شد.
مقام‌های پنتاگون گفته اند، این دو هواپیما به هشدار و تهدید‌های نیروهای نظامی ایران توجه نکرده و به پرواز خود برفراز اب‌های بین المللی و در نزدیک قلمرو ایران ادامه دادند.
یک مقام پنتاگون در پاسخ به این پرسش که چرا این هواپیمای امریکایی نزدیک ایران پرواز می کرد، گفته است: ما می خواستیم واکنش ایرانی‌ها را بسنجیم.
وی اضافه کرده است: وقتی هواپیمایی را به سرنگونی تهدید می کنید، چنین رویکردی حرفه‌ای نیست.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط