4.4 C
Paris
Saturday, April 20, 2024

تنش میان فرانسه و انگلستان در قبال کودکان پناهجوی اردوگاه کاله

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات دولت فرانسه پس از فرستادن هزاران پناهجوی ساکن شهر کاله به نقاط مختلف کشور، حدود هزار و پانصد نفر از کودکان و نوجوانان را در کنار جنگل کاله بطور موقت اسکان داده اند تا به انگلستان فرستاده شوند.

شب گذشته حدود صد نوجوان مهاجر که بی سرپناه باقی مانده بودند در حاشیه های خیابان شب را به صبح رساندند . این در حالی است که بروایت برخی از انجمن‌های مستقر در کاله گروهی از این نوجوانان برای خواب به کلیسا پناه بردند و گروهی دیگری به مسجد رفتند.

گفته می شود که مرکز موقت پذیرائی که برای اسکان ۱۵۰۰ نفر تدارک شده بود دیگر جائی برای این دهها نفری که نام نویسی نکرده بودند، ندارد و آنها در خیابان های شهر کاله سرگردان شده اند. خبرنگاران گزارش کرده اند که حدود چهل نفر از کسانی هم که برای همین مرکز نام‌نویسی شده اند جائی برای خوابیدن ندارند و جلوی در ورودی این اردوگاه می خوابند.

سازمان ملل متحد امروز به فرانسه هشدار داد که به نوجوانان کمتر از هجده سالی که مکانی برای سکونت پیدا نکرده‌اند یاری رساند و مسکن مناسبی در اختیارشان بگذارد تا بتوانند امنیت قابل اطمینانی داشته باشند.

سرنوشت این جوانان زیر هجده سال شب گذشته باعث ایجاد تنش‌هائی میان دو دولت انگستان و فرانسه شد. چرا که دولت فرانسه توقع دارد که این زیر هجده ساله‌ها که برخی از آنها خانواده‌هایشان در انگلستان هستند، توسط این کشور پذیرفته شوند ولی دولت انگستان با پذیرش تنها ۲۷۴ جوان زیر هجده سال که اقوامی در انگستان داشته اند، از پذیرش بقیه خودداری کرده و شب گذشته از فرانسه خواست که مسئولیت این مهاجران را بعهده بگیرد و هر آنچه ضروریست درباره آنها انجام دهد.

اطلاعیه مشترکی که از سوی دو وزارت‌خانه کشور و مسکن فرانسه منتشر شد، پاسخ انگلستان را حیرت آور توصیف نموده و دو وزیر فرانسوی یادآوری کرده‌اند که پروژه مهاجرت این افراد سفر به بریتانیاست و آنها نمی خواهند در فرانسه بمانند. مقامات فرانسه آرزو کرده اند که انگلستان هر چه زودتر به مسئولیت های خود توجه کرده و این جوانان را بپذیرد و آنها را پناه دهد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط