10.6 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

تلاش لندن برای حل و فصل پرونده نازنین زاغری با تهران

بنا به گزارش رسانه ها، به دنبال ابراز نگرانی ‌های اخیر از وضعیت سلامتی نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی ایرانی تباری که در ایران زندانی است، وزیر خارجه بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد که لندن در تلاش است تا این پرونده را با تهران حل و فصل کند.

نازنین زاغری که برای بنیاد خیریه تامسون رویترز وابسته به خبرگزاری رویترز کار می‌کند و برای تعطیلات نوروز به همراه دختر دو ساله‌ خود به ایران سفر کرده بود، اواسط فروردین هنگام خروج از کشور در تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

سازمان عفو بین الملل روز جمعه در گزارشی از ضعف شدید جسمانی و احتمال خودکشی خانم زاغری ۳۷ ساله خبر داد و از این بابت به شدت ابراز نگرانی کرد. وی به اتهام آنچه اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده، حکم ۵ سال زندان خود را می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بروس جانسون در سخنانی در پارلمان، با بیان این که وزارت خارجه مرتبا با دولت ایران در همه سطوح در تماس است، گفت پرونده نازنین زاغری همچنان بالاترین اولویت دولت است و لندن تمام تلاش خود را برای حل و فصل آن به خرج می‌دهد.

روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز روز یکشنبه به نقل از ریچارد رتکلیف همسر خانم زاغری نوشت که حکومت ایران برای چانه زنی با دولت بریتانیا جهت وصول طلب ۴۰ ساله خود، که از یک معامله تسلیحاتی باقی مانده، او را زندانی کرده است.

ایران پیشتر نیز برخی شهروندان ایرانی با تابعیت دوگانه را بازداشت کرده و برخی بر این باورند که هدف از این کار امتیازگیری از غرب است. علاوه بر نازنین زاغری، تعدادی از ایرانی‌های آمریکایی تبار نیز به اتهام‌های مشابه در ایران زندانی هستند.

اواخر دی ماه سال گذشته و ساعاتی پیش از اعلام رسمی اجرای توافق جامع هسته ای بین ایران و جامعه جهانی، تعدادی از شهروندان ایرانی آمریکایی که در ایران زندانی بودند، بر اساس یک توافق تبادل زندانیان با آمریکا، آزاد شدند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط